مشاهده مطلب

      ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۶      ۰             13404      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

ورود میلیونی زوار به بغداد/ العبادی به مقر فرماندهی عملیات رفت

بغداد-ایرنا- دسته های بزرگ زائران روز جمعه نیز بدون توقف وارد بغداد شدند تا در مسیرهای تعیین شده به سمت کاظمین حرکت کنند و نخست وزیر عراق برای پیگیری تدابیر امنیتی به مقر فرماندهی عملیات بغداد رفت تا بر روند اجرای تدابیر امنیتی مراسم امسال سالگرد شهادت امام موسی بن جعفر (ع) نظارت کند.

به گزارش ایرنا، حیدرالعبادی روز جمعه به مقر فرماندهی عملیات بغداد رفت تا بطور مستقیم بر اجرای تدابیر امنیتی اندیشیده شده برای مراسم امسال سالگرد شهادت امام موسی بن جعفر(ع) نظارت کند.
فرماندهان عملیات بغداد، گزارشی از روند اجرای طرح امنیتی ویژه زیارت امام کاظم را به العبادی ارائه کردند و وی نیز دستورات و توصیه هایی را برای به اجرا گذاشتن اقدامات پیشگیرانه صادر کرد.
در همین حال، جمعیت همچنان از گوشه و کنار عراق و بغداد از راه های دور و نزدیک وارد مسیرهای راهپیمایی به سمت کاظمین می شوند و دسته دسته پس از ورود به کاظمین به صحن و سرای امامین کاظم و جواد(ع) می شتابند و تا روز جمعه تعداد زائران ورودی از یکی میلیون عبور کرده است.
در محوطه بیرونی و داخل حرم امامین نیز غلغله است و جمعیت در آن موج می زند و حرکت پیاده با دشواری همراه است.
مقررات راهنمایی ویژه ای نیز به همین مناسبت به اجرا گذاشته شده است، بطوری که تعدادی از پل های رابط در داخل بغداد مسدود شد و مسیرهای راهپیمایی و دروازه های کاظمین نیز از روز پنجشنبه بطور کامل بر روی خودروهای عبور بسته شده است.
فرماندهی عملیات بغداد در اطلاعیه هایی که بطور مکرر از رسانه ها پخش می شود، خواستار عدم حمل سلاح از سوی زائران شده است و توصیه کرده که از خوردنی و نوشیدنی هایی که منبع و منشاء آن شناخته شده نیست، خودداری کنند.
این فرماندهی همچنین از زائران درخواست کرده که چمدان، ساک و بسته های حجیم با خود همراه نیاورند و نیز به شایعات توجه نکرده و به اشاعه آن دامن نزنند.
نیروهای امنیتی بطور گسترده در میسرهای راهپیمایی و محلات کاظمین پراکنده و مستقر شده اند و مراسم را بطور محسوس و نامحسوس زیر نظر دارند.
نیروهای امنیتی در روز جمعه موفق شدند در اجرای طرح ویژه خود یک موتورسیکلت بمب گذاری شده را از رسیدن به زوار در جنوب بغداد بازدارند و راکب انتحاری آن را به هلاکت برسانند.
موکب های پذیرایی نیز از روز چهارشنبه گذشته کار خود را شروع کرده اند و از زائران خسته از راهپیمایی های طولانی استقبال می کنند. بیشتر این موکب ها متعلق به اهالی بغداد و کاظمین است و برخی دیگر نیز از شهرهای مختلف به بغداد آمده اند تا به زائران خدمات رسانی کنند.
از سوی دیگر بغداد و تعدادی ازاستان های عراق روز یکشنبه آینده را به مناسبت سالگرد شهادت امام موسی بن جعفر(ع) تعطیل رسمی اعلام کردند.
حیدرالعبادی نخست وزیر عراق، تعطیل رسمی در بغداد را اعلام کرد و شوراهای استان های ذی قار، واسط، بابل، کربلا و دیاله نیز این روز را تعطیل رسمی اعلام کردند و پیش بینی می شود، برخی دیگر از استان ها نیز روز یکشنبه را تعطیل رسمی اعلام کنند.

منبع : پایگاه خبری خبرگزاری ایرنا

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: