- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

وداع باشکوه مردم دارالعباده با نماینده‌ ساده زیست مجلس

صبح امروز در حالی که هنوز پیکر حجت‌الاسلام یحیی‌زاده به تفت نرسیده بود، مردم از ساعات اولیه صبح در میدان امام گردهم آمده بودند تا با نماینده خود در مجلس وداع کنند.

حضور جمعیت گسترده مردم وفادار و قدرشناس تفت در این میدان گرچه برای واقعه‌ای غم‌انگیز بود، اما برای هر بیننده‌ای شعف‌آفرین بود.

پس از وداع غم‌انگیز مردم تفت با پیکر حجت‌الاسلام یحیی‌زاده که با عزاداری برای جده سادات همراه بود، پیکر این روحانی پرتلاش به شهر زادگاهش، میبد منتقل شد تا عصر امروز بار دیگر مردم قدرشناس برای تشییع پیکر او اجتماع کنند.

در این بین پیام‌های تسلیت بسیاری نیز از سوی جامعه روحانیت، استاندار، امام جمعه، مجمع نمایندگان استان یزد، دستگاه‌ها، ادارات و … در استان یزد صادر شده است.

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس، حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌‍زاده، نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد در مجلس، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس، عبدالله‌زاده نماینده مردم طبس، شورای فرهنگ عمومی استان یزد، اداره صنعت،‌ معدن و تجارت استان، دانشگاه پیام نور تفت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، فرمانداران، ائمه جمعه استان و… تنها جمعی از صادرکنندگان پیام‌های تسلیت به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام یحیی‌زاده بودند.

در یزد همچنین سه روز عزای عمومی اعلام شده و مراسم‌های مختلفی از سوی بزرگان شهر و استان برای گرامیداشت یاد و خاطره حجت‌الاسلام یحیی‌زاده برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدجلال یحیی‌زاده که در سال ۱۳۳۹ در میبد متولد شد، در روز ۱۵ اسفندماه سال ۹۱ بر اثر سکته مغزی به کما رفت و در ساعات اولیه بامداد ۲۰ فروردین در بیمارستان فیروزگر تهران، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.