مشاهده مطلب

      ۱۹ مهر ۱۳۹۲      ۰             3336      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

محمد مهدی مظاهری شب گذشته در آیین اختتامیه نخستین همایش ملی بزرگداشت وحشی بافقی گفت: در دیار قنوت و قنات این محفل گرامی و کنگره بجا مربوط به کمال الدین محمد وحشی بافقی برگزار می شود. برای بنده مایه مباهات است که در این جلسه هم سلام مقام عالی وزارت و هم سلام خود را به فرهیختگان حاضر می رسانم.
وی در ادامه اظهار داشت: باید عذر خود را اعلام کنیم از اینکه وحشی بافقی آنچنان که شایسته است به نسل جوان و به طبقه عامه مردم یا شناخته شده نیست و یا معرفی نشده است. اگر مربوط به مسئولان فرهنگی است که این کار را باید انجام دهند یا به پژوهش دانشگاهیان هست که از این کار غفلت شده و یا به هر دلیل دیگر، این معذوریت موجود است. البته هویت ما می باشد که باید آن را گرامی داشت و البته وظیفه دانشگاهیان در این رابطه سنگین تر است.
مشاور ارشد وزیر ارشاد افزود: شعر، ادب، نبوغ و اخلاق وحشی بافقی باید برای جوانان معرفی شده و اگر نقصان و کم کاری وجود دارد با برگزاری این کنگره ها و توزیع کتاب ها می بایست جبران شود.
این مسئول در خصوص برگزاری همایش وحشی بافقی بیان کرد: برگزاری این بزرگداشت گام مثبتی برای معرفی و شناساندن وحشی بافقی، شهرستان بافق و استان یزد است. البته شناخت عمیق از اشعار و افکار وحشی بافقی مربوط به ادیبان و از حوزه تخصصی بنده بیرون است. وحشی پژوهی مقوله ای است که باید به آن پرداخته شود. این شاعر نغز گفتار را به عنوان یک ایرانی شیعی مذهب و دلسوخته نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) که مبانی اش برگرفته از قرآن کریم است، می دانم.
دکتر مظاهری اذعان داشت: وحشی بافقی هیچ گاه شاعری را برای کسب رزق و روزی انتخاب نکرد. وی در شعر و عقیده خود قصاید و چکامه هایی در حوزه پنج تن آل عبا(ع)، رضوی و مهدویت دارد که اگر واقع بینی را مد نظر قرار دهیم، به جای اینکه فقط از برخی از انواع غزلیات او ایراد بگیریم، مبانی او که برگرفته از قرآن و اهل بیت(ع) می باشد را نادیده نمی گیریم چون در غیر این صورت به هویت اصیل اسلامی و ایرانی خود جفا می کنیم.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در رابطه با رویکرد فرهنگی دولت تدبیر و امید گفت: رویکرد حوزه فرهنگی دولت تدبیر و امید انتشار تصویر صحیح، واقعی و بجا از شکوه و عظمت ایران اسلامی است. دولت و ملت در برابر هجوم فرهنگی بیگانه قرار دارند. به تعبیر امروز قدرت یا جنگ نرم. باورمان در حوزه فرهنگ که باز برگرفته از مبانی جناب وحشی بافقی است، بازگشت به خویشتن خویش می باشد. این تدبیر در بیانات امام راحل عظیم الشأن با عنوان ” اسلام ناب محمدی (ص)” تعریف شده است.
این مهمان آیین اختتامیه نخستین همایش وحشی بافقی گفت: در مقابله با هجوم فرهنگی می بایست دفاع فرهنگی داشته باشیم. هیچ راهی جز این وجود ندارد. هر چه فرهنگ بومی خود را فربه کنیم در مقابل هجوم بیگانه ایستادگی موثرتر خواهیم داشت.
فرزند آیت الله مظاهری در پایان از سوی خود و وزیر ارشاد اسلامی ایران از مسئولان برگزاری این همایش و همچنین هنر دوستان و فرهیختگان حاضر قدردانی کرد.
گفتنی است این مراسم به صورت زنده از شبکه جام جم پخش می شد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: