- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

واردات ماشین‌آلات معدنی دست دوم آزاد شد

محمدرضا بهرامن با اشاره به اینکه آزادسازی واردات ماشین‌آلات دسته دوم معدنی یکی از پیشنهادات تشکل‌های معدنی به دولت یازدهم بود، گفت:‌ در همین راستا مجوز واردات ماشین‌آلات دست دوم موردنیاز در فعالیت‌های معدن‌کاری صادر شده است.

او با اشاره به اینکه براساس پیشنهاد تشکل‌های معدنی محدودیتی برای عمر ماشین‌آلات معدنی دست دوم تعیین نشده گفت: شرکت هپکو به عنوان بزرگترین تولیدکننده ماشین‌آلات معدنی مانند لودر و بلودزر به دلیل تحریم‌ها دچار مشکلات زیادی شده و شرایط مناسبی برای تولید ندارد, به همین دلیل تامین ماشین‌آلات معدنی دچار معضل شده است.

بهرامن با بیان اینکه بسیاری از ماشین‌آلات معدنی موردنیاز کشور مانند دامپتراک از چین وارد می‌شود، گفت: استفاده از ماشین‌آلات دست دوم معدنی در همه جای دنیا مرسوم است و این کار به ویژه در حوزه‌هایی که امکان ساخت داخل وجود ندارد ضروری است.

به گفته نایب رییس خانه معدن اختلاف قیمتی زیادی بین ماشین‌آلات معدنی نو و دست دوم وجود دارد و استفاده از این ماشین‌آلات به ویژه در معادن کوچک و متوسط ضروری است.

به گزارش ایسنا، در همین حال رییس‌جمهوری ایران در نخستین گفت‌وگوی زنده خود با مردم نیز خبر داد که به منظور ایجاد تسهیلات برای بخش صنعت واردات ماشین‌آلات دست دوم کشاورزی و غیرکشاورزی با محدودیت پنج سال عمر آزاد شده است.