مشاهده مطلب

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۲      ۱             3133      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

مدیر مركز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام كرد: برای نخستین بار در كشور واحد تولید شمش آنتیموان در منطقه سفیدابه در نهبندان ( جنوب شرق كشور) احداث می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، حسین عسگرزاده گفت: ظرفیت واحد یاد شده به میزان سه تن در روز پیش بینی شده و نیاز كشور به آنتیموان را تامین خواهد كرد.

وی افزود: احداث واحد تولید شمش آنتیموان توسط مركز تحقیقات فرآوری مواد معدنی انجام می شود و مراحل تحقیقات، طراحی ، تست های آزمایشگاهی، پایلوت و ساخت آن تماما به عهده این مركز است.

عسگرزاده ادامه داد: در ایران حدود ۲۴ كانسار آنتیموان شناسایی شده كه معدن آنتیموان نهبندان یكی از آنها است كه ذخیره اولیه آن ۵۰۰۰ تن با عیار ۲۰ درصد است و اكتشافات تكمیلی آن در دست انجام است.

وی با بیان اینكه آنتیموان در صنایع مختلف كاربرد دارد ، گفت: در حال حاضر نیاز كشور از واردات تامین می شود اما با ساخت واحد صنعتی تولید شمش آنتیموان در كشور ، ماده معدنی آن به شمش تبدیل و ارزش افزوده بالاتری ایجاد می شود.

عسگرزاده تصریح كرد: با احداث واحد تولید شمش آنتیموان در كشور علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از كشور، شاهد محرومیت زدایی ، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی در منطقه جنوب شرق كشور خواهیم بود.

وی با بیان اینكه میزان سرمایه گذاری برای احداث این واحد صنعتی در منطقه نهبندان بین ۳۰ تا ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: این طرح اكنون در مرحله پایلوت قرار دارد و طبق برنامه زمانبندی شده، در نظر است تا پایان سال جاری افتتاح و به بهره برداری برسد.

آنتیموان یك شبه فلز استراتژیك و كمیاب بوده كه ذخایر جهانی آن حدود ۲ میلیون تن است. از جمله كاربردهای آنتیموان و تركیبات آن در صنایع پتروشیمی و نساجی، الكترونیك، صنایع شیمیایی، سرامیك و شیشه، و دارویی است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید:

  1. با سلام واحترام

    لطفا تلفن وآدرس دفترتان را برای من ایمیل کنید. مرسی