مشاهده مطلب

      ۱۰ مهر ۱۳۹۶      ۰             14457      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، ژنرال خلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه روز دوشنبه پس از دیدار با سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در نشست خبری با همتای خود اظهار داشت: بنا بر دعوت سرلشکر باقری شب گذشته به تهران آمدیم. از میزبانی و میهمان‌نوازی گرم ایرانیان که از شب گذشته تاکنون ادامه داشته است، تشکر می‌کنیم.
وی توضیح داد: ترکیه و ایران سابقه دوستی و برادری دارند و به لحاظ ارزش‌های تاریخی نیز دارای سابقه دیرینه‌ای هستند. با توجه به حساسیت منطقه در چارچوب مشترکات سعی کردیم، همکاری و هماهنگی لازم را در این رابطه داشته باشیم.
ژنرال خلوصی آکار اضافه کرد: علاوه بر همکاری‌های سیاسی و اقتصادی بین ایران و ترکیه، سعی می‌کنیم تا روابط و همکاری‌های نظامی را گسترش دهیم، به خصوص در مبارزه با تروریسم و تامین امنیت مرزهای دو کشور به طور متقابل به توافق رسیدیم.
رئیس ستاد ارتش ترکیه خاطرنشان کرد: برای گسترش همکاری‌های نظامی تلاش‌های ما ادامه خواهد داشت.
در ادامه سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان نیز با ابراز خرسندی از سفر رئیس ستاد ارتش ترکیه به ایران، گفت: امید داریم این سفر موجبات نزدیکی دو کشور و تقویت امنیت ایران و ترکیه را به همراه داشته باشد.
وی در خصوص تهدیدات مشترک و موضوعاتی که در منطقه پیرامون دو کشور وجود دارد، بیان داشت: از جمله این مسائل، مساله همه‌پرسی کردستان عراق است که دو کشور مواضع مشترک و یکسانی با تاکید بر یکپارچگی و تمامیت ارضی کشور عراق دارند. و هر دو بر عدم قبول همه‌پرسی نظر مشترک دارند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان تصریح کرد: همچنین در رابطه با توفیقاتی که ارتش‌های عراق و سوریه در مقابله با داعش و در رابطه با آزادسازی سرزمین‌های اشغال شده داشتند، مذاکره کردیم؛ ان‌شاالله بتوانیم کمک کنیم تا هر دو کشور به امنیت برسند.
سرلشکر باقری در ادامه این نشست خبری اظهار کرد: درباره مقابله با تروریسم در منطقه و امنیت مرزهای دو کشور نیز مذاکراتی داشتیم و تصمیمات مناسبی اتخاذ شد.
وی تصریح کرد: در خصوص همکاری نیروهای مسلح دو کشور و سایر نیروهای مسلح کشورهای مسلمان جهت کمک به مردم مظلوم میانمار و تلاش برای اینکه چنین اتفاقاتی در سرزمین‌های اسلامی تکرار نشود، نیز با هم مذاکره کردیم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان ادامه داد: نیروهای مسلح دو کشور از این به بعد همکاری‌های گسترده‌تری را در حوزه مسائل آموزشی، حضور در رزمایش‌های یکدیگر و تبادل تجربیات و امنیت مرزها خواهند داشت. ان‌شاالله با سفر آتی جناب آقای اردوغان رئیس جمهور ترکیه به ایران، این همکاری‌ها در همه ابعاد گسترش خواهد یافت.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: