مشاهده مطلب

      ۲۳ دی ۱۳۹۲      ۰             3895      اخبار اصلی, روابط عمومی, مجتمع   Print This Post Print This Post
با حضور مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران برگزار شد؛

همایش و نمایشگاه توسعه روابط تجاری ایران و گرجستان در تهران

همایش توسعه روابط تجاری ایران و گرجستان، در سالن همایش های صدا و سیما و با حضور مقامات و تجار ایرانی و گرجی برگزار شد. در این همایش ضمن معرفی توانمندی شرکت های ایرانی، به برخی از مسائل تجاری میان دو کشور نیز پرداخته شد.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران سهم این استان از حجم مبادلات تجاری ایران و گرجستان را ناچیز دانست و خواستار افزایش این سهم شد.

يدالله صادقي در همايش تجاري استان تهران که با حضور مسئولان تجاري و صنعتي استان تهران و کشور گرجستان در مرکز همايش هاي سازمان صدا و سيما برگزار شد، گفت: مبادلات تجاري جمهوري اسلامي ايران و گرجستان حدود ۱۵۰ ميليون دلار است.

وی برگزاری همایش توسعه روابط تجاری ایران و گرجستان را در راستای راهبردها و راهکارهای اجرایی برای توسعه روابط تجاری ایران با سایر کشورها را هدف تجاری ارزیابی کرد.

صادقی هدف از برگزاری همایش توسعه روابط تجاری ایران و گرجستان را شناسایی نقاط ضعف و چالش های موجود بر سر راه توسعه روابط عنوان کرد و افزود: با برگزاری این همایش ها خواهیم توانست نقاط قوت توسعه روابط تجاری را افزایش داده تا از این راه بتوانیم روابط تجاری مناسبی ایجاد کنیم.

محسن کدریایی زاده در همایش توسعه روابط تجاری ایران و گرجستان خبر از تشکیل اتحادیه بازرگانان ایرانی مقیم گرجستان داد و گفت: به زودی انتخابات این اتحادیه را برگزار خواهیم کرد.

وی مهمترین موانع توسعه روابط تجاری ایران و گرجستان را اقامت و ویزای تجار ایرانی عنوان کرد و از مسئولان گرجستان در خواست نمود برای برطرف شدن این موانع اقدامات لازم را به عمل آورند.

معاون سفیر و وابسته اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان با بیان این مطلب که روابط تجاری ایران و گرجستان علیرغم تمام مشکلات خصوصا مشکلات بانکی با رشد همراه بوده، افزود: حجم مبادلات تجاری دو کشور به ۱۷۸میلیون دلار در سال رسیده است.

 

[slideshow_deploy id=’3893′]

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: