مشاهده مطلب

      ۰۸ آبان ۱۳۹۲      ۰             3528      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

بخش خصوصی با تشكیل هلدینگ های تخصصی و مشاركت در اجرای پروژه های معدنی و صنایع معدنی می تواند ، زمان اجرا و هزینه احداث این طرح ها را كاهش دهد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران،‌ عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و كشاورزی ایران با تاكید بر مطلب فوق تصریح كرد: طی ۵ سال اخیر تحقیقاتی در مورد منافع هلدینگ های تخصصی برای اقتصاد كشور و چگونگی تاسیس آن ها انجام داده ایم به طوری كه مشخص شده یكی از راه های برون رفت از چالش های اجرای طرح ها ، تشكیل این هلدینگ ها است.

حسن هادیان با اشاره به تجارب شركت های خصوصی معدنی و صنایع معدنی گفت: این شركت ها می توانند با بهره گیری از تجربه های كسب شده در حوزه تخصصی خود همچون فولاد،‌مس ،‌سیمان ،‌روی و … نسبت به ایجاد شركت مادر تخصصی اقدام كنند. دبیر كمیته معدن اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و كشاورزی مشهد ادامه داد: با توجه به اینكه اتاق بازرگانی ایران كلیه كمیته های بخش های مختلف اقتصادی را دارد بهترین گزینه برای پرداختن به این مهم ،‌همین نهاد بخش خصوصی است.
وی در عین حال تصریح كرد: البته تاسیس شركت های مادر تخصصی بخش های مختلف در خارج از اتاق بازرگانی صورت می گیرد و می توان در زیر مجموعه های خود اقدام به ایجاد خوشه و شبكه های صنعتی كرد.
هادیان با اشاره به اثرات مثبت حضور شركت های فعال خصوصی در چنین هلدینگ هایی گفت: به دلیل اینكه شركت های خصوصی طرح های تولیدی را لبریز از سرمایه كلان نمی كنند قادر خواهند بود در مدت كمتر از دو سال ،‌رقم سرمایه گذاری شده را مستهلك و سود قابل توجهی را نصیب سهامداران كنند. به گفته وی ،‌ بررسی های انجام شده در بسیاری از كشورهای نشان داده استفاده از چنین سیاست های برای توسعه ،‌اشتغال پایدار و رشد درآمد سرانه را در پی داشته است.
از سوی دیگر طی سال های گذشته برنامه ای برای ارتقاء جایگاه شركت های مادر تخصصی در این حوزه از سوی بخش خصوصی به اجرا درآمده به طوری كه با هم افزایی در تامین سرمایه و دانش فنی، طرح های عظیم این بخش اجرا شود. علاوه بر این بالابردن مقیاس فعالیت های اقتصادی در داخل و حتی خارج كشور یكی دیگر از اهداف چنین برنامه ای به شمار می آید.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: