- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

هفته پدافند غیرعامل در ایمیدرو

وي افزود: روز سوم آبان اولين روز با عنوان توليد علم و پدافند غيرعامل، چهارم آبان روز پدافند زيستي، پنجم آبان روز فني و مهندسي، مقاوم سازي و پدافند غيرعامل، ششم آبان روز فرهنگ سازي و پدافند غيرعامل، هفتم آبان پدافند سايبري، هشتم آبان روز بسيح ، مشاركت مردمي، تحقق پدافند غيرعامل و نهم آبان روز سرمايه هاي ملي و پدافند غيرعامل نامگذاري شده است.
وي ادامه داد: ايميدرو درنظر دارد به مناسبت روز پدافند سايبري ، برنامه اي را در روز پنجشنبه هفته جاري برگزار كند.
كارگر آزاد همچنين نامگذاري سال ۱۳۹۳ در هفته ياد شده را ” پدافند غيرعامل ، مصونيت بخشي با عزم ملي و مديريت جهادي ” عنوان كرد.
پدافند غيرعامل نوعي دفاع غير نظامي است و به مجموعه اقداماتي اطلاق مي‌شود كه به بكارگيري جنگ افزار نياز ندارد و با اجراي آن مي‌توان از وارد شدن خسارات مالي به تجهيزات و تاسيسات حياتي و حساس نظامي و غيرنظامي و تلفات انساني جلوگيري كرد و يا ميزان اين خسارات و تلفات را به حداقل ممكن كاهش داد.
پدافند غيرعامل به معناي كاهش آسيب‌پذيري در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامي و صرفا با بهره‌گيري از فعاليت‌هاي غيرنظامي، فني و مديريتي است. اقدامات پدافند غيرعامل شامل پوشش، پراكندگي، تفرقه و جابجايي، فريب، مكان يابي، اعلام خبر، قابليت بقا، استحكامات، استتار، اختفاء، ماكت فريبنده و سازه‌هاي امن است.