مشاهده مطلب

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۶      ۰             13848      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post
در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد؛

هر سندی که مغایر با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد ملغی است

تهران - ایرنا - در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی سند 2030 مصوب شد که سند اساسی و ملی در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود و هر سند، بیانیه و یا موضوع دیگری که مغایر با این سند باشد، ملغی است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه سه شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از ادامه بررسی سند ۲۰۳۰ و استماع نظرات اعضا، در نهایت با اجماع شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد؛ مبنای عمل در کشور اسناد بالادستی مصوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و سایر مراجع قانونی بوده و در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت، سند اساسی و ملی، «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» خواهد بود که این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است و هر سند، بیانیه و یا موضوع دیگری که مغایر با این سند باشد، ملغی است.
رییس جمهوری در این جلسه، با اشاره به فرارسیدن اولین شب از لیالی قدر و بیان ویژگی های امیرمومنان حضرت علی (ع) و ضربت خوردن ایشان در سحرگاه نوزدهم رمضان، گفت: شب قدر که شب نزول قرآن نیز می باشد، تجلی رحمت و لطف خداوند به بشریت است.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر سه شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن برشمردن آیات قرآن مجید و روایات متعدد در خصوص شخصیت والای مولای متقیان افزود: پیامبر اکرم(ص)، علی (ع) را معیار حق و دانسته اند و از این باب است که در شب ضربت خوردن آن امام، ارکان هدایت الهی مورد ضربت واقع شده است.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی امیر مومنان را نزدیکترین فرد به رسول خدا (ص) و اولین ایمان آورنده به او، امام و پیشوای مسلمانان بلکه بشریت خواند و اظهار امیدواری کردکه راه و روش زندگی ما هرچه بیشتر باسیره و آموزه های آنحضرت منطبق شود.
دکتر روحانی همچنین با اشاره به حوادث اخیر تروریستی در تهران، گفت: کشور ما از ابتدای انقلاب و در سراسر کشور با پدیده شوم تروریسم مواجه بوده و علاوه بر تقدیم هزاران شهید، همواره نیز در خط مقدم مبارزه با تروریست ها بوده است. در حالیکه قدرتها و کشورهایی که در ظاهر خود را حامی حقوق بشر معرفی می کنند، همواره به تروریست ها پناه داده و از آنها حمایت کرده اند.
رییس جمهوری افزود: با تلاش های گسترده نیروهای مقتدر امنیتی و اطلاعاتی بسیاری از اقدامات تروریستی کشف و خنثی شده است و به خاک و خون کشیدن مردم بی دفاع، توسط چند تروریست مزدور، کاری بزدلانه و سبعانه و زمینه ساز آمادگی بیشتر مردم برای نابودی جنایتکاران خواهد بود.
روحانی با اعلام اینکه هرگونه تحرک تروریستی با برخورد قاطع و متقابل مواجه خواهد شد، اظهار داشت که با تشدید برخورد ملتهای منطقه، به پایان حیات گروهک های تروریستی نزدیک می شویم.
رییس جمهوری برای شهدای حوادث تروریستی اخیر رضوان الهی و برای مجروحان و مصدومان شفای عاجل مسالت کرد.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین ادامه مسوولیت و انتخاب روسای سه کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.
در این جلسه همچنین مقرر شد کارگروه ویژه تخصصی در رابطه با بررسی چگونگی برخی آموزش های مربوط به سنین مختلف کودکی تا نوجوانی مانند آموزش زبان، روابط افراد و روابط مربوط به جنسیت در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با دعوت از تمامی صاحبنظران و متخصصان دانشگاهی و حوزوی تشکیل و پس از بررسی موضوعات، گزارش خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنند.
همچنین سید حسن صدوق به عنوان رییس دانشگاه شهید بهشتی و علی نصیری طوسی به عنوان رییس دانشگاه اردکان از سوی کمیته تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شدند.

منبع : پایگاه خبری خبرگزاری ایرنا

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: