- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

نیویورک با ورود «سندی» در خاموشی فرو رفت

به گزارش فارس، طوفان «سندی» شب گذشته به شرق آمریکا رسید و این طوفان با باران‌های سیل‌آسا، بارش برف و وزش بادهای شدید همراه است.

این طوفان که در ابتدا یک طوفان استوایی بود و هم‌اکنون به یک ابر توفان تبدیل شده، ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی (۴:۳۰ صبح به وقت تهران) به خاک آمریکا و ایالت نیوجرسی رسید.

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که سرعت وزش بادهای ناشی از طوفان در لحظه ورود به خاک ایالت نیوجرسی، حدود ۱۲۹ کیلومتر بر ساعت بود و پیش‌بینی شده که این توفان بر زندگی حدود ۶۰ میلیون نفر اثر می‌گذارد.

جزئیات دقیقی از میزان تلفات ناشی از این طوفان منتشر نشده است اما برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که برق ۵ میلیون خانوار آمریکایی قطع شده است و نیویورک نیز به دلیل قطعی برق در خاموشی فرو رفت.

پس از آنکه ابرطوفان «سندی» با تندبادها و باران‌های شدید بخش شمال شرقی آمریکا را در هم کوبید و همچنین باعث بالا آمدن بخش شرقی کرانه دریا در مناطقی چون «نیوجرسی» و «نیویورک سیتی» شد، دستکم ۱۳ نفر در آمریکا جان خود را از دست دادند.

آسوشیتدپرس گزارش کرد که قربانیان طوفان سندی از نیوجرسی، نیویورک، مریلند، پنسیلوانیا، ویرجینیای غربی و کانکتیکات بودند.

بر اساس این گزارش، دلیل مرگ این قربانیان هنوز به طور واضح مشخص نشده است اما علت مرگ دو مورد از قربانیان از منطقه «کوئینز» و «نیویورک» مشخص شده است. در مورد اول، قربانی جان خود را بر اثر برخورد درخت به منزل وی از دست داد و در مورد دوم یک زن در یک روستا، پس از قدم گذاشتن در یک گودال که در آن جریان برق وجود داشت، جان خود را از دست داد.

بعلاوه یک زن در «تورونتو» به دلیل برخورد یک تابلو که به دنبال باد شدید از جا کنده شده بود، بر سرش جان خود را از دست داد.

پس از گذشت چند روز از پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی آمریکا و هشدارها و اعلام وضعیت فوق‌العاده و درخواست از مردم آمریکا برای تخلیه مناطق ساحلی، طوفان سهمگین سندی در حدود ساعت ۲۰:۰۰ به وقت محلی به شهر ساحلی آتلانتیک سیتی در نیوجرسی نزدیک شد اما کارشناسان محیط زیست کانادا اعلام کردند که تأثیرات این طوفان در فاصله یک‌هزار کیلومتری احساس شده است.

با نزدیک شدن طوفان سندی به شرق آمریکا، هزاران پرواز لغو شد، اختلالاتی در خدمات قطار‌ها به وجود آمد، جاده‌ها مسدود شد و ادارات و مدارس قبل از ورود طوفان تعطیل شدند.

گرچه جزئیات دقیق ناشی از خسارات طوفان سندی هنوز مشخص نیست اما تأثیرات منفی آْن بسیار گسترده بوده است، بیش از ۵ میلیون نفر به دلیل قطع برق در تاریکی به سر بردند و طوفان‌های ۴ متری، نیوجرسی و نیویورک سیتی را در هم کوبید و سیلاب به خیابان‌ها و تونل‌های زیرگذر جاری شد.