- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

نیروی انسانی کارآمد و دلسوز، مهمترین عامل دستیابی به اهداف توسعه ای

معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: نیروی انسانی كارآمد، توانمند، دانا و دلسوز، مهمترین عامل دستیابی به اهداف توسعه ای این سازمان است.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی كرباسیان در مراسم تودیع و معارفه معاون مالی و توسعه منابع انسانی ایمیدرو با بیان این مطلب اظهار داشت: سرمایه انسانی در سازمان های توسعه ای نظیر ایمیدرو كه وظیفه بهره برداری معادن و درنتیجه، حركت در مسیر خیر و صلاح مردم و جمهوری اسلامی را دارد، بسیار مهم است.
وی ادامه داد: با نیروی انسانی مجرب و كارآمد می توان كندی روند سیستم های دولتی ناشی از بوروكراسی را – كه جزو ذات سازمان های دولتی در همه كشورهاست- برطرف كرد و با ایجاد پویایی و نشاط، برنامه ها را به پیش برد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با تاكید بر ضرورت توجه ویژه به نیروی انسانی در این سازمان، تصریح كرد: همه اساس این توجه، در حقوق و مزایا خلاصه نمی شود و باید ضمن بهره مندی نیروی انسانی از وضعیت معیشتی نسبی، در زمینه آموزش، نوآوری، فناوری های نوین، بهداشت و ایمنی نیز اقدامات لازم صورت پذیرد.
وی ادامه داد: ارتقای بهره وری در میان كاركنان جزو برنامه هاست و درصدد پیاده سازی سیستم كاآمدی هستیم چرا كه تفاوت های بین افراد پرتلاش و كم كار را مشخص كند.

كرباسیان با بیان اینكه همه كاركنان ایمیدرو در جایگاه خود، در پیشبرد اهداف موثرند، گفت: بیشتر نیروی انسانی موجود در ایمیدرو، از افراد تحصیل كرده و با تجربه تشكیل شده و با توجه به تخصصی بودن سازمان، افراد باید با فراغ خاطر و بدون دغدغه به فعالیت بپردازند.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به تخصص و تجربه زیاد عبدالرضا قاسمی، به عنوان معاون جدید مالی و توسعه منابع انسانی این سازمان، گفت: تلاش ما این است كه با نیروی انسانی متخصص و با سابقه، ایمیدرو را به جایگاه واقعی خود برگردانیم.
كرباسیان در ادامه از زحمات سید جواد میرمعینی در طول سمت معاونت مالی و توسعه منابع انسانی ایمیدرو قدردانی و خاطرنشان كرد كه از تخصص و تجربه وی به عنوان مدیر ارشد بخش معدن در این سازمان استفاده خواهد شد.
همچنین در این مراسم، عبدالرضا قاسمی با اظهار امیدواری از اینكه بتوانیم برنامه های ایمیدرو را در چارچوب سیاست های سازمان و با رعایت اعتدال در كارها به انجام رسانیم گفت: مولفه های مهمی نظیر صداقت، امانت، همراهی و همدلی، رعایت نظم و قانون، دقت و سرعت، از ویژگی های نیروی انسانی كارآمد محسوب می شود كه با آن می توان اهداف و ماموریت های سازمان را به خوبی راهبری كرد.
وی افزود: بر اساس خط مشی آقای كرباسیان طی سال های همكاری، علاوه بر توجه به مساله رفاهی و حقوق، حفظ كرامت كاركنان و ارباب رجوع مهم بوده است.
معاون مالی و توسعه منابع انسانی ایمیدرو با اشاره به وجود نیروهای مطلوب در این سازمان گفت: امیدواریم بتوانیم با ایجاد محیطی زنده و بانشاط، امانت سپرده شده را به نحو احسن توسعه داده و مجدد به اهل آن بسپاریم.