مشاهده مطلب

      ۲۲ مهر ۱۳۹۱      ۰             480      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مجمع عمومی مجمع تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (اتحادیه سوم) گفت: امروز برای بنده بسیار مسرت بخش است که دانشگاه آزاد امروز میدان حضور و تجربه و باروری در عرصه فعالیت‌های سیاسی اجتماعی است.

وی افزود: دانشجویان تنها نباید دغدغه تحصیلی داشته باشند بلکه در کنار تهذیب نفس و تحصیل به فعالیت‌های اجتماعی نیز بپردازند.

زاکانی خاطرنشان کرد: بسیار تفاوت می‌کند میان دانشجویی که تنها درس می‌خواند و دانشجویی که علاوه بر درس خواندن دغدغه‌های اجتماعی دارد.

وی در ادامه سخنانش به بیان سه نکته در خصوص تشکل‌های دانشجویی پرداخت.

زاکانی همچنین گفت: تجربیات چند سال اخیر بنده در تشکل‌ها و بسیج نخست در این فرمایش امیر المومنین در آخرین لحظات زندگیش است که دعوت به تقوا و نظم می‌فرمایند؛ دانشجو هم باید هم به تقوا توجه کند و هم نظم در امور.

این نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه احترام گذاشتن به آراء و نظرات یکدیگر دومین شرط بقاء یک تشکل است، گفت: بدون تحمل تشکلی به وجود نمی‌آید.

وی سومین نکته را توجه دانشجویان به مسائل اجتماعی دانست و اینکه دانشجویان حتما باید حساسیت‌هایشان را به ظهور برسانند تا جامعه از آنها بهرمند شوند.

این نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه سخنان خود به بیان ویژگی‌های کاندیدهای ریاست جمهور پرداخت.

وی همچنین گفت: شرط نخست برای یک کاندیدا این است که دقیقا پایگاه فکری خود را بیان کند؛ یکی از مشکلات اصلی ما در سال‌های گذشته توجه به مبانی و اصول اندیشه غرب است. بر همین اساس برنامه چهارم و برنامه پنجم تنظیم شد که متاسفانه مشکلات و مسائلی را برای نظام ایجاد کرد.

وی ادامه داد: مسئله دیگر شخصیت خود فرد است. علاوه بر تعهد و ولایتمداری که امر پایه‌ای و اساسی است باید فرد پیشنه مثبتی داشته باشد. باید دید آن فرد در مصائب و گره‌های انقلاب در کجا قرار داشته است.

وی نخبه گرایی و از متن مردم بودن کاندیدا را نکته سوم دانست و گفت: کاندیدا به عنوان شرط چهارم باید حتما برنامه‌ای دقیق و جامع داشته باشد و این برنامه باید منطبق با شرایط و نیازهای جامعه امروز مردم باشد و کاندیدا نباید در مسیر اجرای برنامه‌های خود دچار روزمرگی شود.

زاکانی در ادامه گفت: نگاه فردی در جهان امروز دیگر موضوعیت ندارد و رئیس جمهور آینده باید به کار جمعی اعتقاد داشته باشد و همواره باید از یک جمع محدود پرهیز کند.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور باید از نخبه‌های جامعه بیشترین استفاده را ببرد و حرکت‌های فردی پرهیز کند؛ کاندیداها به جای نفی دیگران باید خودشان را اثبات کنند.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: