- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی فاصله بین پایین‌ترین و بالاترین طبقات را آزاردهنده و خلاف عدالت دانست.

به گزارش ایسنا، محمد حسین فرهنگی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: امیدواریم این قبیل جلسات یادآور خاطرات تلخ نشستن، گفتن و برخاستن نشود و نتیجه عملیاتی مشخص از این جلسات حاصل شود.

 

وی ادامه داد: من توصیه می‌کنم موضوع بیت‌کوین جدی گرفته شود؛ اگر این مساله به درستی مدیریت شود می‌تواند فرصتی برای کشور باشد؛ وگرنه مشکلاتی مانند موسسات مالی و اعتباری پیش می‌آید. ما متوجه نشدیم که چرا دولت تصمیم گرفت نظارت بر این موضوع را به وزارت صنعت، معدن و تجارت بدهد؛ در حالی که موضوع ارز دیجیتال و رمز ارز باید مورد توجه بانک مرکزی باشد.

 

وی خواستار مدیریت نقدینگی از سوی بانک مرکزی شد و گفت: این نقدینگی مرتب به بازارهای خاص حمله می‌کند و آثار جبران‌ناپذیری دارد. مدیریت نقدینگی نیاز به کار کارشناسی دارد.

 

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ارائه‌ی اصلاحیه بودجه از سوی دولت در مورد قیر رایگان یادآور شد: این از معدود جاهایی بود که پروژه‌های عمرانی در شرایط وانفسای کشور نفس می‌کشیدند. حال که می‌توانیم هزینه‌اش را از تامین خوراک پرداخت کنیم و نیاز به بودجه دولت نباشد امیدواریم پیشنهادی از سوی دولت بیاید و ما هم کمک می‌کنیم تا با فوریت نهایی شود.

 

نماینده مردم تبریز با بیان این‌که بسیاری از خانواده‌ها امکان تهیه جهیزیه را در شرایط فعلی ندارند، تصریح کرد: دولت در این باره تصمیم بگیرد زیرا خیلی از ازدواج‌ها متوقف شده است. می‌توان در این زمینه اقدامی انجام داد که این اقلام از تولید داخل تامین شود که کمکی به جهش تولید هم صورت گیرد.

 

وی همچنین خواستار حمایت از بیکاران متقاضی کار شد و گفت: امیدواریم دولت اقدام عاجلی در زمینه‌ی مسکن هم داشته باشد تا بتوانیم افق‌های روشنی برای فاقدین مسکن ترسیم کنیم. نکته مهم دیگر کاهش ضریب جینی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر فاصله‌ای بین پایین‌ترین و بالاترین طبقات آزاردهنده و خلاف عدالت است و مجلس شورای اسلامی باید اقدام مناسبی در این زمینه انجام دهد.