مشاهده مطلب

      ۱۶ آبان ۱۳۹۶      ۰             14549      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

نمایشگاه معدن ایران کان مین ۱۳ آبانماه ۹۶ با حضور شریعتمداری آغاز به کار می کند

نمایشگاه بین المللی معدن (ایران کان مین)۱۳ تا ۱۶ امسال در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

به گزارش معدن ۲۴، امروز در نشست خبری خانه معدن ایران با اصحاب رسانه با موضوع نمایشگاه معدن ایران کان مین ۲۰۱۷ که با حضور محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن ایران و محمودی گوهری برگزار شد به اهمیت برگزاری این گردهمایی بزرگ معدنی پرداخته شد.
سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کان مین با حضور دکتر شریعتمداری وزیر صنعت ،معدن و تجارت و معاونین ایشان از ۱۳ آبان به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهرات آغاز به کار خواهد کرد. این نمایشگاه فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرده است. در این دوره از نمایشگاه ۱۴۶ شرکت داخلی و ۱۳۹ شرکت خارجی حضور خواهند داشت.
محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن به موضوعات محوری این نمایشگاه اشاره کرد. وگفت: در این دوره چهار نشست تخصصی در روزهای دوم و سوم برگزار می شود که شامل موضوعات تعاملات محیط زیست و معدن، بحث سرمایه گذاری در حوزه معدن، بحث استراتژیک چرخه زنجیره فولاد و پنل تخصصی با اتاق بازرگانی صنایع و معدن تهران است. خانه معدن نشست هایی با کمیته های تخصصی با موضوع ارتباط دانشجو با صنعت، معدن و جامعه، کمیته های تخصصی بانوان و ….. در نظر گرفته است.
وی در ادامه افزود: تجهیز و نوسازی معادن یکی از نگرانی های بخش معدن به دلیل مستهک شدن تجهیزات و ماشین آلات معدنی است. آخرین تجهیز و نوسازی معادن مربوط به سال ۱۳۸۰ است . بهرامن گفت: خانه معدن در ایران مذاکراتی را در داخل و خارج از کشور برای تامین ماشین آلات معدنی انجام داده است.چراکه اگر نوسازی نباشد توسعه امکانپذیر نیست.
رییس خانه معدن اظهار داشت: مطالعات کارشناسی نشان داده است که برای نوسازی ماشین آلات معدنی در معادن نیاز به ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری است.
بهرامن در ادامه درباره وضعیت اشتغال کشور گفت: با فعال شدن ۵۰۰ معدن متروکه امکال ایجاد اشتغال ۱۵۰ هزار نفر وجود دارد.
در این نشست به جلسات و نشست های تخصصی اخیر خانه معدن در زمینه سرمایه گذاری در داخل و خارج از کشور اشاره شد.

رییس خانه معدن تصریح کرد:دولت هیچگاه حمایت‌های جانبی از جمله پرداخت تسهیلات برای بخش معدن قرار نداده است، شاید در بخش فرآوری این اتفاق افتاده اما، در بخش معدن این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: هر زمان هم اگر صحبت از سهمی مطرح بود، مستقیم در بخش معدن نبوده و عملا فاکتور تاثیر گذاری وجود نداشته که بخش معدن بتواند از آن استفاده کند.

رئیس خانه معدن ایران درباره نحوه حمایت صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی گفت: این صندوق مسئول صدور بیمه است و با توجه به اعتباری که برای متقاضیان تسهیلات با صدور بیمه نامه ایجاد می‌کند بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات راحت‌تر عمل می‌کنند.

بهرامن با بیان اینکه اعتبار این صندوق از ۱۰ میلیارد تومان به ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، افزود: این مبلغ در حدی نیست که بتواند تمام معادن کشور را پوشش دهد و اگر بخواهیم این کار را انجام دهد، دولت باید سرمایه آن را به یک‌هزار میلیارد تومان برساند در غیر این صورت نمی‌توان انتظار خاصی از آن داشت.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: