مشاهده مطلب

      ۲۸ مهر ۱۳۹۳      ۰             4927      اخبار اصلی, روابط عمومی, مجتمع   Print This Post Print This Post
با حضور مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران ؛

نمایشگاه سالانه معدن و صنایع معدنی ایران برگزار شد

سومين نمایشگاه سالانه معدن و صنایع معدنی ایران و همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري معدن و صنايع معدني با حضور مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران و سفرا و نمايندگان شركت هاي خارجي و داخلی دیگر در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران، سومين نمایشگاه سالانه معدن و صنایع معدنی ایران و همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري معدن و صنايع معدني و پنجمین کنفرانس مهندسی معدن با حضور سفرا و نمايندگان شركت هاي خارجي و داخلی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران در تاریخ ۲۲ مهر ماه برگزار شد.

در این نمایشگاه مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران با برپایی غرفه ، عملکرد و توانایی های خود را در زمینه اکتشاف و استخراج و دانه بندی سنگ آهن برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشت.

در افتتاحیه این مراسم، دکتر مهدی کرباسیان رييس هيات عامل ايميدرو گفت: دولت و ايميدرو از انتقال فن آوري و سرمايه گذاري مستقيم يا مشاركت شركت هاي خارجي در اين بخش استقبال مي كنند. مهدي كرباسيان تصريح كرد: نوع سرمايه گذاري شركت هاي خارجي در بخش معدن و صنايع معدني به صورت مستقل و مشاركتي قابليت اجرا دارد به طوري سرمايه گذاران مي توانند به صورت سهام دار نيز در اين بخش فعاليت كنند.
معاون وزير صنعت معدن و تجارت با اشاره به نقش اقتصاد مقاومتي در توسعه اقصادي از صاحبنظران خواست نسبت به انعكاس توانمندي هاي اين بخش، فعاليت بيشتري انجام دهند.
به گفته وي در سال هاي گذشته با بروز ركود جهاني در اقتصاد و همزمان اعمال تحريم عليه اقتصاد ايران،‌ كمترين آسيب به بخش معدن وارد شد كه اين امر نشان مي دهد بخش معدن نيازمند توجه بيشتري است تا سهم بالاتري در توليد ناخالص داخلي كسب كند.
كرباسيان به تمايل شركت هاي خارجي از جمله شركت هايي از اتحاديه اروپا،‌ آسيا ،‌افريقا و كانادا براي همكاري با ايران اشاره كرد و گفت: با توجه به پيش بيني هاي انجام شده مبني بر خروج اقتصاد جهاني از ركود در سال ۲۰۱۵،‌ رونق بخش معدن و صنعت فرآوري، بيش از پيش خواهد شد كه در اين ميان شركت هاي خارجي با تعامل و ارتباط افزون تر با ايران مي توانند منافع دوسويه اي ايجاد كنند.
وي همكاري اين سازمان با بخش خصوصي را به عنوان يكي از سياست هاي اساسي ايميدرو ذكر كرد و گفت:‌ ايميدرو نه رقيب كه حامي بخش خصوصي ايران است و اين امر با توجه به بازتعريفي كه از جايگاه اين سازمان انجام شده پررنگ تر خواهد شد به اين دليل كه اهداف حوزه معدن و صنايع معدني با شركت هاي توانمند بخش خصوصي تحقق مي يابد.
معاون وزير صنعت معدن و تجارت تاكيد كرد:‌ همكاري با بخش خصوصي مي تواند بخشي از اهداف كشور براي دستيابي به رشد بيش از ۸درصدي اقتصاد را محقق سازد.
كرباسيان تصريح كرد:‌ حدود ۳۰ طرح نيمه تمام و راكد كه طي يك سال اخير فعال شده اند با مشاركت و سرمايه گذاري بخش خصوصي بوده است كه چنين عملكردي گواه سياست جديد ايميدرو هستند.
وي ادامه داد:‌ ايميدرو اجازه دارد ۲۵درصد از سود خالص خود را در حوزه پژوهش و همكاري با نهادهاي علمي هزينه كند به همين دليل به دانشگاه ها اعلام كرده ايم كه آماده همكاري مشترك در اجراي طرح هاي پژوهشي هستيم.
رييس هيات عامل ايميدرو يادآور شد:‌ تدوين طرح جامع فولاد كه طي ۱۰ سال گذشته آغاز شده و برخي از بند هاي آن اجرا شده بود هم اينك در حال نهايي شدن است و تمامي امور از جمله مسائل آب،‌ معادن بالا دستي،‌انرژي،‌حمل و نقل و توليد را در بر مي گيرد.
وي حمايت از معادن كوچك براي پرعيار سازي مواد معدني از جمله سنگ آهن را از ديگر برنامه هاي ايميدرو اعلام كرد و اظهار داشت:‌ در حال حاضر ۱۰ معدن نمونه بخش خصوصي براي طرح هاي پرعيار سازي فعاليت مي كنند.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: