- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی ایران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران، دهمین نمایشگاه بین المللی معدن ، صنایع معدنی ، ماشین آلات ، تجهیزات و صنایع وابسته با حضور بیش از ۱۲۰ شرکت داخلی و ۹۵ شرکت خارجی و نیز بزرگترین نمایشگاه تاسیسات خاورمیانه با حضور بیش از ۶۰۰ شرکت داخلی و خارجی ، جمعه ۲۵ مهر ماه  با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، استاندار تهران و روسای تشکلهای مرتبط افتتاح شد و در این نمایشگاه مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران حضوری پر رنگ و مسمر ثمر داشت به گونه ای که در مدت سه روزی که نمایشگاه دائر بود افتخار داشت که در خدمت وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت باشد که ایشان از غرفه مجتمع نیز بازدید به عمل آوردند و بازدیدکنندگان دیگری نیز از کشورهای گرجستان، ایتالیا، چین، روسیه و آلمان از این غرفه دیدن کردند.

مهندس محمد رضا نعمت زاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه معدن از برگزاری مزایده های بزرگ معدنی در استانهای معدنی کشور طی سال جاری خبر داد.

 نعمت زاده گفت : شرایط جذابی را برای ورود بخش خصوصی به این مزایده ها پیش بینی کرده ایم.
وی افزود: مساحت های بزرگتر و پهنه های معدنی متعددی به مزایده گذاشته می شو که بزودی اعلام می شودد.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای ورود به بخش اکتشاف افزود : تا بخش اکتشاف فعال نشود بهره برداری از معادن نیز فعال نمی شود و حدود یکسال باید روی بخش اکتشاف کار کنیم.
وی در ادامه  با اشاره به سهم یک درصدی معدن از تولید ناخالص داخلی اضافه کرد : می توان این سهم را به دو یا سه برابر افزایش داد و از آغاز فعالیت دولت یازدهم روی این بخش برنامه ریزی واهتمام داشتیم.
نعمت زاده این نمایشگاه را یکی از ۳ نمایشگاهی برشمرد که در سال جاری برگزار خواهد شد و اضافه کرد : بخش خصوصی  باید فعالتر در بخش اکتشاف وارد شود و ما در صدد توسعه این بخش هستیم و فعالیتهایی در این زمینه شروع شده و تا آخر سال بخش اکتشاف فعال می شود.