- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

نسبت بالای شاخص سود به سرمایه در بخش معدن

رييس سازمان نظام مهندسي معدن گفت:سرمايه گذاري در بخش معدن به آورده بالايي نياز دارد اما شاخص سود به سرمايه در اين صنعت بالاتر از صنايع ديگر است.

به گزارش روابط عمومي شرکت تهيه و توليد مواد معدني ايران، هرمز ناصرنيا در گفتگو باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه سرمايه گذاري در بخش معدن براي مردم نامأنوس است اظهار داشت: در بسياري از بخش هاي اقتصادي از جمله ساختمان و مسکن اشراف کامل به سرمايه گذاري وجود دارد اما در بخش صنايع معدني اطلاعات لازم و شفاف براي علاقه مندان به سرمايه گذاري وجود ندارد به همين منظور در تلاش هستيم تا طرح هاي امکان سنجي شده آماده سرمايه گذاري به علاقه مندان معرفي شود.

وي ادامه داد: طرح هاي امکان سنجي شده آماده در اختيار علاقه مندان به سرمايه گذاري در بخش معدن در استان هاي مختلف کشور به زودي ارائه مي شود.

ناصرنيا با بيان اينکه سبد مديريتي و ضوابط فني معدن تدوين شده است،خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسي معدن بيش از ۲۵ هزار عضو دارد که در ۴ رشته اصلي معدن، زمين شناسي و متالوژي فعاليت مي کنند.

رييس سازمان نظام مهندسي معدن اظهارکرد: ۱۱ گرايش اصلي و فرعي در بخش معدن وجود دارد و با توجه به اهميت اين بخش تشويق و ترغيب سرمايه گذاران در دستور کار قرار گرفته است.

وي افزود: سرمايه گذاري در بخش معدن به آورده بالايي نياز دارد اما شاخص سود به سرمايه در اين صنعت بالاتر از صنايع ديگر است و به دليل آنکه وابستگي آن به واردات نيز کمتر است يک فعاليت کم ريسک محسوب مي شود.

رييس سازمان نظام مهندسي معدن خاطرنشان کرد: از سال ۸۹ سند مديريتي و ضوابط فني بخش معدن تدوين شده و تأکيد بر صادرات محصولات معدني به صادرات محصولات آماده تغيير يافته است.