مشاهده مطلب

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۷      ۰             16060      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

مهدی کرباسیان با اشاره به ویژگی های شاخص این پروژه اظهار داشت: تکنولوژی جدید فرآوری سنگ آهن هماتیت کم عیار (که تاکنون در ایران وجود نداشت) و همچنین سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت این طرح، به عنوان دو مشخصه قابل توجه کارخانه فرآوری سنگ آهن جلال آباد زرند به شمار می آید.

کرباسیان با یادآوری وظایف توسعه ای ایمیدرو، گفت: این سازمان اقدام به فراخوان سرمایه گذاری در تولید کنسانتره از سنگ هماتیتی کم عیار کرد که در سال ۹۳ برنده آن مشخص شد. اکنون با افتتاح این کارخانه شاهد به ثمر نشستن ‌نخستین طرح جذب سرمایه بخش خصوصی توسط ایمیدرو هستیم.

وی گفت: کارخانه پرعیارسازی از سنگ معدن هماتیتی با استفاده از دپوهای کم عیار، در مجاورت معدن جلال آباد ساخته شده که با سرمایه گذاری ( شرکت فکور صنعت) به میزان ۱۵۷ میلیارد تومان تحقق یافته است. کرباسیان یادآور شد: طی سال های گذشته ۱۰ میلیون تن سنگ آهن کم عیار (۳۴درصد) در مجاورت این معدن دپو شده بود.

رییس هیات عامل ایمیدرو درباره اشتغال این طرح اظهار داشت: در این کارخانه ۱۶۰ نفر به صورت مستقیم و بالغ بر ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار شده اند.

وی با یادآوری اینکه احداث کارخانه ۱۸ ماه از زمان موثر شدن قرارداد و مطابق برنامه زمانبندی راه اندازی انجام شده است،‌ گفت: این کارخانه با خوراک ورودی۲/۲ میلیون تن در سال،‌ از توان تولید سالانه ۶۰۰هزار تن کنسانتره سنگ آهن با عیار آهن بالاتر از ۶۶ درصد برخوردار است.

کرباسیان تاکید کرد: این طرح با هدف ارتقای بهره وری معادن و معدنکاری به شمار می آید که اکنون بستر استقبال سایر شرکت ها در خصوص بازفرآوری و افزایش بهره وری سایر معادن را به دنبال داشته است.

به گفته کرباسیان، با استفاده از تکنولوژی جدید در فرآوری مواد معدنی کم عیار که غیر قابل استفاده بوده است می توان ضمن تأمین مواد اولیه واحد های صنعتی، به ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری معادن نیز کمک کرد.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: