مشاهده مطلب

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۵      ۰             13049      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

نخستین ضربه حقوقی به فرمان مهاجرتی جدید ترامپ؛ خانواده پناهنده سوری اجازه ورود یافتند

تهران – ایرنا – یک قاضی فدرال ایالت ویسکانسین روز جمعه اولین ضربه حقوقی به فرمان مهاجرتی جدید ترامپ وارد کرد و همسر و فرزند یک تبعه سوری را که پیش از این درخواست پناهندگی اش در آمریکا پذیرفته شده بود، از این قانون مستثنی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این حکم که توسط ویلیام کانلی قاضی شهر مدیسون صادر شده، اجرای این فرمان برای افراد یاد شده را به حال تعلیق در آورده است.
رویترز در این خصوص تاکید می کند که این یکی از چندین دادخواست مشابه می باشد که در دادگاه ثبت شده است.
فرمان مهاجرتی جدید ترامپ که ورود اتباع سودان، سومالی، لیبی، یمن، سوریه و ایران به آمریکا را به مدت ۹۰ روز منع می کند، قرار است از تاریخ ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) اجرایی شود.
فرمان اجرایی پیشین ترامپ که به دست یک قاضی فدرال شهر سیاتل ایالت واشینگتن لغو شد، نام عراق هم در فهرست این کشورها قرار داشت.
فرمان قبلی حتی ورود دارندگان روادید آمریکا و کارت سبز (گرین کارت) را هم ممنوع کرده بود که این موضوع در فرمان اجرایی جدید به علت رهایی از مخالفت های احتمالی حذف شده است.
با وجود حکم روز جمعه قاضی ویسکانسین، دادخواست دیگری که در دادگاه شهر سیاتل برای اعمال همان حکم لغو پیشین به فرمان مهاجرتی جدید ثبت شده بود، به علت لزوم ثبت جداگانه و کامل دادخواست جدید رد شد.

منبع : پایگاه خبری خبرگزاری ایرنا

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: