مشاهده مطلب

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۳      ۰             4836      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران(ايميدرو)، مدير آموزش، پژوهش و فناوري ايميدرو و سرپرست مركز مذكور با اعلام اين خبر افزود: علاوه بر جمهوري اسلامي ايران تاكنون حضور كارشناسان كشورهاي تركيه، پاكستان، افغانستان و جمهوري آذربايجان در اين كارگاه آموزشي قطعي شده است.

شمس الدين سياسي راد ادامه داد: در اين كارگاه مباني علمي و روش هاي مختلف فراوري مواد معدني با تاكيد بر پرعيارسازي سنگ آهن و فلزات پايه به ويژه مس و همچنين آشنايي با آزمايش هاي كاني شناسي، شيمي و فرآوري در مقياس هاي مختلف آزمايشگاهي و پايلوت ارائه خواهد شد.
سرپرست مركز تحقيقات فرآوري مواد معدني ايران اظهار داشت: شركت كنندگان در اين كارگاه آموزشي با مراحل مختلف فرآوري مواد معدني شامل آماده سازي، شناسايي نمونه ها و انجام آزمون-هاي مختلف كانه آرايي مواد معدني در مقياس آزمايشگاهي و نيمه صنعتي آشنا مي شوند.
وي گفت: از جمله سياست هاي جديد مركز تحقيقات فرآوري، علاوه بر پژوهش هاي كاربردي، توسعه انواع خدمات تخصصي و پيشرفته در زمينه فرآوري مواد معدني است.
هم اينك وجود امكانات و تجهيزات مدرن ، منابع انساني مجرب و انباشت تجارب مهندسي حاصل ازانجام پروژه هاي متعدد انجام شده طي ۱۰ سال گذشته در اين مركز شرايط لازم را براي توسعه خدمات پژوهشي، فني، آموزشي و ساخت لوازم و تجهيزات ويژه و تخصصي مورد نياز در مراحل مختلف فرآوري مواد معدني را در مقياس ملي و منطقه اي فراهم ساخته است.
سياسي راد افزود از آنجا كه فرآوري عامل اصلي در افزايش ارزش افزوده مواد معدني و حلقه اتصال مرحله استخراج كانسنگ به مرحله توليد محصولات صنايع معدني فلزي و غير فلزي در چرخه معدنكاري است، بنابراين خدمات اين مركز پيش نياز تكميل و توسعه حلقه هاي فني و تجاري در طول زنجيره ارزش مواد معدني از اكتشاف تا صنايع معدني است.
وي افزود: در پيگيري سياست جديد ايميدرو در دولت تدبير و اميد مبني بر استفاده حداكثري از فرصت هاي منطقه اي و بين المللي در توسعه بخش معدن و صنايع معدني و با توجه به امكانات منحصر بفرد موجود اين مركز، گسترش روابط و تعاملات دوجانبه و چندجانبه با كشورهاي همسايه و ديگر كشورهاي منطقه از طريق ارايه خدمات آموزشي، پژوهشي و مشاوره اي تخصصي از اولويت هاي راهبردي مركز تحققيات فرآوري است.

به گفته وي برگزاري اين دوره آموزشي دو روزه، به دنبال معرفي مركز در دومين اجلاس معدني كشورهاي عضو اكو در تركيه در سال ۱۳۸۳ و بازديد اواخر سال گذشته برخي سفرا و نمايندگي هاي سياسي كشورهاي يادشده از مركز تحقيقات فرآوري مواد معدني ايران است.
مراسم افتتاحيه اين دوره آموزشي با حضور جناب آقاي دكتر كرباسيان معاون محترم وزير صنعت، معدن و تجارت و رييس هيات عامل ايميدرو در روز سه شنبه ۱۸ شهريور ماه جاري برگزار مي شود.

مركز تحقيقات فرآوري مواد معدني ايران وابسته به سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) در اوايل سال ۱۳۸۴افتتاح و در كيلومتر ۹ اتوبان كرج قزوين واقع شده است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: