- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

نامزدهای احتمالی ریاست ‌جمهوری در مجمع تشخیص مصلحت نظام

مجمع تشخیص مصلحت نظام نهادی است که همواره به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و اعضای آن را مقام معظم رهبری مشخص می‌کنند.

بر این اساس در انتخابات‌های گذشته نیز برخی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در بین چهره‌های این مجمع بوده‌اند و اکنون که به ایام برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم نزدیک می‌شویم باز شاهدیم که برخی از نامزدهای مطرح، عضو این نهاد هستند.

محسن رضایی، علی لاریجانی، غلامعلی حدادعادل، علی‌اکبر ولایتی، علی‌اکبر ناطق‌نوری، حسن روحانی، محمدرضا عارف و محمدرضا باهنر از چهره‌هایی هستند که اکنون به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری از آنها در برخی محافل نام برده می‌شود.

البته هنوز هیچ‌یک از اعضای این مجمع به طور رسمی حضور خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری تأیید نکرده‌اند؛ اما همواره برخی گمانه‌زنی‌ها و رایزنی‌ها مبنی بر ورود برخی از اعضای مجمع در انتخابات آینده وجود دارد؛ آنچه می‌خوانید جواب‌هایی هست که این نامزدهای مطرح مجمع در پاسخ به نامزدی‌شان در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرده‌اند.

*حدادعادل: نامزد شدنم برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص نیست

حداد عادل در پاسخ به سؤال  مبنی بر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نامزد می‌شود یا نه، گفت: هنوز در این زمینه به یک جمع‌بندی نرسیده‌ام و فعلاً معلوم نیست که چه تصمیمی در این مورد بگیرم.

*ولایتی: درباره کاندیداتوری‌ام در انتخابات ریاست ‌جمهوری بعداً صحبت می‌کنم

*محسن رضایی: صحبت از انتخابات فعلاً زود است

*دفتر ناطق‌نوری: ناطق‌نوری داوطلب انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نمی‌شود

 *لاریجانی باز هم نامزدشدن در انتخابات ریاست‌جمهوری را نپذیرفت

*روحانی به سؤال نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده پاسخ نداد

به گزارش فارس حسن روحانی نیز درحاشیه یک همایش در پاسخ به این سوال که آیا از کاندیداتوری ناطق نوری یا هاشمی رفسنجانی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری حمایت می کنید، یا نه؟ افزود: افرادی که شما از آنها نام بردید اعلام کرده‌اند که در انتخابات آینده شرکت نخواهند کرد؛ روحانی همچنین به این پرسش که آیا شما داوطلب انتخابات ریاست جمهوری می شوید، پاسخی نداد.

*عارف: برای کاندیداتوری عجله ندارم/اگر خاتمی بیاید، من نمی‌آیم

محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات با تاکید بر این که برای اعلام کاندیداتوری عجله ای ندارم، گفت: اگر آقای خاتمی تصمیم به کاندیداتوری بگیرد، طبیعتاً بنده از کاندیداتوری در انتخابات آینده انصراف خواهم داد.

*باهنر نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو تکذیب می‌کند

دفتر محمدرضا باهنر طی اطلاعیه‌ای با تکذیب نامزدی وی در انتخابات پیش رو نوشت: اکثریت افرادی که در مظان نامزدی ریاست جمهوری اسلامی هستند مورد احترام آقای باهنر بوده و ایشان مانند سنوات گذشته با رعایت ادب و احترام نسبت به همه آنها بررسی سیاسی انتخابات را با گروه‌ها و گرایش‌های مختلف آغاز نموده و با هدایت خداوند متعال و توجه ائمه معصومین (ع) بر این باوریم که در این دوره از انتخابات انشاءالله منافع و مصالح ملی زیر سایه اسلام عزیز و تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری تامین خواهد شد.

*هاشمی​رفسنجانی: قانوناً منعی برای نامزدی در انتخابات ندارم اما من دیگر آمادگی ندارم

آیت​الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به موضوع کاندیداتوری‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در فضای سیاسی و رسانه​ای اظهارداشت: «قانوناً تاکنون هیچ منعی ندارد؛ ولی من دیگر آمادگی این کار را ندارم، در دوره‌ای هم که آمدم، صد بار تأکید کردم که ترجیح دارد انسان جوان‌تر و تازه نفسی وارد شود و ما حمایتش کنیم، شرایطی پیش آمد که مجبور شدم خودم را نامزد کنم والاّ برای من آن دوره اول کافی بود و بیش از این لازم نبود.

همه حرف‌هایم را هم زدم و طراحی‌هایم را اجرا کردم و برنامه‌هایم را ریختم؛ بارها گفته بودم که نیازی نیست بیایم، الان هم اگر یک رئیس‌جمهور توانا با آرای بالا روی کار بیاید، من به عنوان یک مشاور تا آخر به او کمک می‌کنم.»

منبع خبر : فارس