- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

می‌شود تحریم‌ها را چنان بی‌اثر کرد که دشمن شرمنده شود

رییس‌جمهور گفت: تعهد مشترک ما خدمت به کشور، ارزش‌های الهی و حرکت در خط ولایت و امامت بوده و این رمز موفقیت، ماندگاری و عزت است.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد شامگاه یکشنبه در دیدار نوروزی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تبریک فرا رسیدن سال نو و نوروز و ابراز امیدواری از اینکه سال جدید سالی سرشار از عزت، موفقیت، سلامتی و پیشرفت برای ملت‌ ایران و همه ملت‌ها باشد، افزود: میثاق مشترک ما پافشاری بر توحید، عدالت، پاکی، خدمت، صداقت و ارزش‌هایی است که انقلاب اسلامی آنها را به یکباره زنده کرد.

 

وی، اخلاص و کار برای خدا را مورد تاکید قرار داد و گفت: تجربه نشان داده است که هر جایی که با اخلاص و برای خدا ایستادگی و تلاش شده در همان جا جلو رفته و پیشرفت داشته‌ایم.

 

احمدی‌نژاد ادامه داد: وجود ایران پیشرفته، متحد، موحد، الهام‌بخش، زمینه‌ساز حکومت جهانی و سرشار از عدالت و توحید آرزوی تاریخی ملت ایران است و تحقق آن، نیازمند اتخاذ تصمیمات بزرگ و زیربنایی و اجرای طرح‌های تحولی است.

 

رییس‌جمهور با بیان اینکه “غلبه بر فشارها و حرکت در مسیر پیشرفت کشور نیازمند همدلی و همراهی دولت و مجلس و ایستادگی بر اجرای طرح‌های تحولی است”، خاطرنشان کرد: اگرچه اقدامات روبنایی لازم و ضروری است و باید دنبال شود ولی به تنهایی نمی‌تواند کشور را به مقصد برساند؛ بنابراین باید به موازات آن، طرح‌های اساسی و تحولی را پیگیری نمود که اگر این کارها انجام نشود هر چقدر هم تلاش کنیم باز هم مشکلات پابرجا خواهد ماند.

 

وی با تاکید بر اینکه “توجه به مسائل اساسی و زیربنایی از مهمترین مباحثی است که باید دولت و مجلس آن را مورد توجه جدی قرار دهند”، تصریح کرد: نباید از ورود به مباحث زیربنایی و تحولی نگران بوده و هراسید بلکه باید شجاعانه به این مباحث ورود پیدا کرده و در جهت رفع مسایل تلاش کرد و این شدنی است، چراکه ظرفیت‌های آن در کشور وجود دارد؛ البته اینها مواردی است که دشمنان هرگز نمی‌خواهند که ما در آن ورود پیدا کنیم.

 

احمدی‌نژاد اضافه کرد: اگرچه دشمن تحریم کرده است اما می‌شود این تحریم‌ها را آنچنان بی‌اثر کرد که آنان در دنیا شرمنده شوند و شرط آن این است که چند تصمیم بزرگ زیر بنایی و شجاعانه اتخاذ کرده و به اجرا درآورد. هیچ کاری در کشور بزرگتر از اصل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیست اینها در کشور اتفاق افتاد و این نشان می‌دهد که می‌توان اقدامات بزرگ دیگری نیز به سامان رسانید و ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و انسانی آن نیز وجود دارد.

 

رییس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد: دولت تا ثانیه آخر به کار و خدمت‌رسانی خود ادامه خواهد داد و به فضل الهی یک لحظه هم در کار دولت وقفه‌ای بوجود نخواهد آمد. دولت تا لحظه آخر با همان شتاب و انگیزه اولیه به کار خود ادامه خواهد داد و ثانیه آخر مثل ثانیه اول کارها را جلو خواهد برد.

 

وی در ادامه با اشاره به شرایط سال ۹۱ اظهار کرد: دشمنان در سال ۹۱ شرایطی فراهم و تحمیل کردند و انتظار داشتند که کشور دچار بحران شود اما عده‌ای از فرزندان بی‌نام و نشان این ملت خالصانه و بصورت شبانه‌روزی کار و تلاش و فداکاری داشتند و تا حدود زیادی طراحی‌های دشمنان را خنثی کردند. ملت ایران ثابت کرده است که با فشارها و جنگ روانی دشمنان دست از اصول و آرمانهای خود برنخواهد داشت.

 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبتهای خود به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: دولت به دنبال انتخابات بسیار پرشور و با مشارکت حداکثر ممکن است و به فضل الهی حضور مردم همه معادلات را به نفع ملت تغییر خواهد داد. با انتخابات پرشور، هم مسائل داخلی بیش از گذشته سامان می‌یابد و هم شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی به نفع ملت ایران تغییر می‌کند.

 

رییس‌جمهور تاکید کرد: تمام تلاش دشمنان این است که مردم را مأیوس کنند ولی وقتی مردم به صحنه آمدند همه‌چیز تغییر خواهد کرد و بنابراین باید همه، جهت و مسیرمان به سمت مشارکت گسترده مردم در انتخابات باشد.

 

وی بر اهمیت کار برای خدا و ارزش‌های الهی تاکید کرد و گفت: همه باید در جهت مشارکت حداکثری تلاش کنیم و فضای انتخابات بایستی فضایی با نشاط، برادرانه و قانونمند باشد.

 

بر اساس این گزارش، در این دیدار که در فضایی صمیمی و دوستانه حدود دو ساعت به طول انجامید، تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در سخنانی با تبریک سال نو به رییس‌جمهور و مجموعه دولت، برخی از پیشنهادات و همچنین مطالبات حوزه‌های انتخاباتی خود را با رییس‌جمهور در میان گذاشتند.