مشاهده مطلب

      ۰۶ دی ۱۳۹۳      ۰             5079      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

مهندس نعمت زاده: پیگیری ۷ طرح فولادی وظیفه ملی است

به گزارش ايميدرو به نقل از شركت ملي فولاد ايران مهندس نعمت زاده به همراه معاونين خود دكتر كرباسيان و دكتر سرقيني و هيئت همراه پس از بازديد از طرح فولاد قائنات در جلسه اي كه در سالن كنفرانس اين طرح برگزار شد گفت كه تاخير در اجراي طرح ها از سوي هر فرد يا نهادي باشد قابل قبول نخواهد بود .

همه ما بايد بعنوان يك وظيفه ملي در اين راستا پيگير بوده و تا رسيدن به سر منزل مقصود از پاي ننشينيم . تعلل در اين راه از سوي هيچ كس پذيرفته نيست .
در شروع اين جلسه ابتدا دكتر كرباسيان معاون وزير صنعت ،معدن و تجارت طي سخناني روند كارهاي در دست اقدام جهت سرعت بخشيدن به اجراي اين طرح را تشريح نمود .
دكتر كرباسيان گفت : طرح فولاد قائنات در بخش احيا حدود ۸۰ درصد ودر فولادسازي حدود ۳۳% پيشرفت دارد . كارهاي مربوط به ال سي اين طرح انجام شده و عملياتي شده است . البته در اين رابطه مشكلي بين بانك مركزي ايران و بانك چين پيش آمده كه موجب تاخير شده است .
معاون وزير صنعت معدن ، معدن وتجارت در ادامه گفت مشكل اصلي اين طرح تا مين مالي بود كه براي حل اين مشكل و ادامه اجراي طرح ، مشارك گرفتيم كه هم اكنون در اين جلسه نيز حضور دارند . اميدواريم ظرف ماههاي آينده اين طرح فعال تر شود و حداقل ۳۰۰ نفر در كارگاههاي اين طرح مشغول به فعاليت شوند.
دكتر كرباسيان باتوجه به شرايط جديد ابراز اميدواري كرد كه واحد احياي اين طرح در نيمه اول سال آينده آماده بهره برداري شود . در ادامه جلسه محمد خانداداش پور مدير عامل شركت ملي فولاد ايران و فلاحتي مدير طرح فولاد قائنات نيز به تشريح وضعيت موجود و تنگناهاي مسير اجراي اين طرح پرداختند.
نمايندگان پيمانكاران اين طرح از تاسيسات دريايي و شركت ايريتك نيز در اين جلسه حضور داشتند كه ضمن پاسخ به سئوالات مطرح شده به تشريح مسائل مربوط به حيطه كاري خود پرداختند.
وزير صنعت معدن و تجارت همزمان ضمن استماع گزارشات و مسائل مطرح شده رهنمودهاي لازم را ارائه نمودند . دراين جلسه مهندس نعمت زاده براي پيشرفت طرح مسائلي را مورد تاكيد قرار دادند كه به اختصار و به اهم آن اشاره مي شود :
– تجهيزات اين طرح آنچه كه از داخل كشور قابل تامين است بايد از داخل تامين شود.
– تعلل چه از سوي مديران وچه از سوي پيمانكاران به هيچ وجه پذيرفتني نيست .
-اولويت ها يايد مشخص شوند و تجهيزات لانگ دليوري ( تجهيزاتي كه براي تحويل نياز به زمان طولاني دارند ) بموقع سفارش داده شوند .
– در مسير پيشرفت كار به هر مشكلي برخورديد كه از يد شما خارج است بايد با من حتي از طريق تلفن و به فوريت در ميان بگذاريد كه دراسرع وقت نسبت به انجام آن اقدام شود .
وي غيرت ملي را اساس پيشرفت كشور و سرعت بخشيدن و پيگيري مستمر را از ضروريات موفقيت در انجام كارها قلمداد نمود.
نشست مدير عامل شركت ملي فولاد ايران با پيمانكاران طرح فولاد قائنات
پس از بازديد وزير صنعت ، معدن وتجارت در روز چهارشنبه ۳ دي ماه از طرح فولاد قائنات و رهنمود هاي ارائه شده از سوي مهندس نعمت زاده در جلسه متعاقبي اين بازديد ، محمد خانداداش پور مدير عامل شركت ملي فولاد ايران بلافاصله با پيمانكاران و مدير طرح فولاد قائنات و مديران عملياتي اين طرح براي پيگيري نظرات و رهنمودهاي وزير صنعت ، معدن و تجارت تشكيل جلسه داد .

در اين جلسه ابتدا مدير عامل شركت ملي فولاد ايران ضمن بازگو نمودن نظرات وزير صنعت ، معدن و تجارت به لزوم فعال تر شدن هرچه سريع تر طرح تاكيد نمودند ، آنگاه اولويت هاي كاري براي راه اندازي واحد احياي طرح فولاد قائنات و كارهايي كه هر يك از پيمانكاران با اولويت بايد انجام دهند را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانداداش پور در ادامه گفت ما اينجا بايد تصميمات لازم را بگيريم تا طرح فعالتر شود. مشاركين ما همه آمده اند تا برنامه جديدي تنظيم كنيم و از اين وضعيت به وضعيت بهتري برسيم . همچنين مقرر شد پيمانكاران ، اسكلت فلزيهاي مورد نياز تجهيزات موجود در سايت را هر چه سريعتر وارد سايت نموده تا امكان نصب تجهيزات موجود فراهم شده و جبهه كاري جديدي كه پيش بيني مي شود حدودا ۶ ماه زمان را جلو خواهد انداخت ، راه اندازي شود. در اين جلسه مقرر شد كارگاهها در اسرع وقت فعال شوند و همراه با آن براي حل تنگناها جلساتي درتهران برگزار شود .

بهروز رادفر معاون طرح وتوسعه شركت ملي فولاد ايران نيز به تعهد كنسرسيوم در قبال انجام امور اشاره كرد و اعلام نمود كه اختلاف بين پيمانكاران نبايد موجب كندي امور طرح شود .

درادامه اين جلسه محمد خانداداش پور با استناد به سخنان وزير صنعت ، معدن و تجارت مجددا” تاكيد نمودند هيچ مشكلي نبايد مانع پيشرفت كار طرح شود . پيمانكاران بايد جبهه هاي كاري را فعال تر نمايند و شرايط پيش رو هم با ورود مشاركين جديد اميد بخش خواهد بود.

در اين جلسه مقرر شد ايجاد تصفيه خانه آب و ساير ملزومات و سفارش براي تجهيزات لانگ دليوري ( تجهيزاتي كه تهيه و تحويل آن نياز به زمان دارد ) و بطور كل الزامات راه اندازي واحد احياء و همچنين بحثهاي فني و تمهيدات مورد نياز دسته بندي و به ريز مورد بحث و بررسي قرار گيرند تا كارها در موعد مقرر و بطور صحيح به اجرا در آيند .

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: