- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

منطقه سنگان از نظر تولید سنگ آهن و کنسانتره قدرت چشمگیری دارد

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران گفت: صنعت فولاد كشور از مزيت نسبي بالايي برخوردار است و منطقه سنگان خواف به لحاظ بهره برداري از ظرفيت سنگ آهن، علاوه بر تامين نياز كشور به مواد اوليه فولاد در خط مقدم جهاد اقتصادي در حوزه فولاد كشور است.
به گزارش معدن نيوز، فريدون احمدي، در بازديد از منطقه سنگان خواف و در جريان مراسم توديع و معارفه مديرعامل مجتمع سنگ آهن سنگان اظهارداشت: فولاد از صنايع مادر و فلزي استراتژيك در توسعه اي هر كشوري محسوب مي شود و تامين كسري توليد فولاد در كشور مانع از خروج ارز و افزايش درآمد حاصله از صادرات مي شود.
وي توليد كنسانتره و گندله را جهت تامين مواد اوليه كارخانجات فولاد كشور بسيار اساسي برشمرد و افزود: منطقه سنگان از نظر توليد سنگ آهن و ظرفيت توليد كنسانتره و گندله قدرت چشمگيري داشته و در تحقق اهداف سند چشم انداز كشور جايگاه والايي دارد به اين دليل كه طبق قراردادهاي امضاء شده و در اين منطقه بايد براي توليد ۲۰ ميليون تن كنسانتره و گندله ظرفيت سازي شود .
احمدي گفت: طي ۵ سال آينده اتفاقات حائز اهميتي در اين منطقه زيرساختي به وقوع خواهد پيوست كه نفع اصلي آن به مردم منطقه برخواهد گشت.
در اين مراسم كه يعقوب كارگرزاده به عنوان مدير عامل جديد اين مجتمع معرفي شد ،‌ معاون وزير صنعت،‌معدن و تجارت بر لزوم همدلي و همكاري مشترك همگاني در سطوح ملي و استاني براي دستيابي به اهداف بسيار مهم اين منطقه و تكميل زنجيره توليد فولاد كشور تاكيد كرد و اظهارداشت: احداث فرودگاه در اين منطقه از ضرورياتي است كه موجب افزايش جذب سرمايه گذاران در منطقه خواهد شد.
مجتمع سنگ آهن سنگان، كه در سال هاي آتي جايگاه بزرگ ترين مجتمع تامين مواد اوليه توليد فولاد خام را كسب خواهد كرد هم اينك بزرگترين كارخانه كنسانتره سنگ آهن شرق كشور را با ظرفيت ۲٫۶ ميليون تن در خود جاي داده است . ذخاير سنگ آهن سنگان نيز به ۹۷۹ ميليون تن مي رسد .