مشاهده مطلب

      ۲۹ دی ۱۳۹۴      ۰             6007      اخبار معدن, مجتمع   Print This Post Print This Post

معدن چاه گز ۱۵٫۸ دلار فروخت/قیمت سنگ آهن ایران یک دلار رشد کرد

امروز و همزمان با بازگشایی بازارهای مالی و کالایی و روند مثبت قیمت ها در روز جاری، شاهد معامله موفق سنگ آهن چاه گز در تالار صادراتی بورس نیز بودیم.

امروز و همزمان با بازگشایی بازارهای مالی و کالایی و روند مثبت قیمت ها در روز جاری، شاهد معامله موفق سنگ آهن چاه گز در تالار صادراتی بورس نیز بودیم.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته امروز ۵۵ هزار تن سنگ آهن چاه گز توسط مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی در تالار صادراتی بورس کالای ایران به قیمت هر تن ۱۱ دلار (نرخ ارز اتاق مبادلات ارزی) عرضه شده بود که در نهایت پس از رقابت به بهای ۱۵ دلار و ۸۰ سنت فروخته شد.

این محموله مگنتیتی با عیار ۶۰ درصد بوده که با دو متقاضی مواجه شد.

اولین متقاضی از سوی کارگزاری بانک دی قیمت ۱۵٫۸ دلار را برای آن پیشنهاد کرد و متقاضی دوم از سوی کارگزاری صنعت و معدن قیمت ۱۱٫۲ دلار را پیشنهاد داد.

ارزش این معامله بالغ بر ۸۶۹ هزار دلار بود که از تاریخ ۵ بهمن درب معدن چاه گز در استان یزد به خریدار تحویل داده خواهد شد.

گفتنی است امروز در بازارهای جهانی و نیز ایران شاهد افزایش قیمت سنگ اهن بودیم بگونه ای که بهای شاخص این ماده معدنی (پی بی فاین استرالیا با عیار ۶۱٫۵ درصد) در چین با ۱٫۵ دلار افزایش به ۳۹ دلار و ۷۰ سنت رسید.

در ایران نیز بهای سنگ اهن رشد یک دلاری را ثبت کرده و هر تن سنگ اهن مگنتیت با عیار ۶۰ درصد در بندرعباس ۱۹٫۲ دلار در هر تن شده است.

چهارشنبه (۳۰ دی) نیز محموله دیگری از سوی سنگ اهنی در تالار صادراتی عرضه می شود.

این محموله ۵۵ هزار تنی از سوی میشدوان و به قیمت ۱۰ دلار در هر تن عرضه خواهد شد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: