مشاهده مطلب

      ۱۹ آذر ۱۳۹۷      ۰             16759      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، رضا رحمانی گفت: ۶ هزار صادر کننده از ۸ هزار صادرکننده کشور که درآمدی کمتر از یک‌میلیون دلار داشتند از عرضه ارز حاصل از صادرات خود در سامانه نیما معاف شدند و تنها ۲ هزار صادرکننده که درآمد بیش از یک میلیون دلار داشتند ملزم به عرضه ارز در این سامانه شدند.

وی افزود: بخشی از نیازهای صنعتی کشور هم از این درآمدهای ارزی تامین می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همانند زمان دفاع مقدس همه باید برای حفظ این سنگرها تلاش کنند، گفت: تامین نقدینگی یکی از مهمات این جنگ است و بانک‌ها در اولویت تامین این مهمات هستند.

وی افزود: دشمن از طریق اعمال تحریم‌ها و با سخت‌کردن شرایط فعالیت تولیدی و تسهیل تجارت کالاهای لوکس، درصدد خالی کردن خزانه کشور ما و افزایش فاصله طبقاتی بود و برای مقابله با دشمن، نیازمند روحیه جهادی همانند زمان دفاع مقدس هستیم.

رحمانی تصریح کرد: دولت پس از تامین کالاهای اساسی، اولویت خود را تامین مواد اولیه و تجهیزات خطوط تولید قرار داده است، ارز حاصل از صادرات واحدهای پتروشیمی، فولاد و مس برای تداوم تولید واحدهای تولیدی تزریق می شود.

وی ادامه داد: حفظ و تثبیت اشتغال، اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است. هر چند بخشی از مواد اولیه واحدهای تولیدی از خارج تهیه می شود، اما در زمینه مواد اولیه شیمیایی، مس و آلومینیوم بیش از نیاز کشور تولید می کنیم و مشکلی وجود ندارد.

برگزاری جلسات سران سه قوا برای اصلاح قوانین مخل تولید

رحمانی پیش از این نیز از جلسات مستمر سرانه سه قوه برای کمک به بخش تولید خبر داد و اظهار داشت: امروز ظرفیت خوبی از جلسات سران قوا در اختیار ما هست که می توانند قوانین مخل تولید را در جهت تسهیل گری و حمایت از تولید داخلی اصلاح کنند .

وی که در مراسم افتتاح فاز نخست کارخانه ذوب نورد توانا رام سخن می گفت، افزود: قانون، مصوبه و بخشنامه برای حمایت از تولید کم نداریم و مهمترین استناد ما برای حفظ و حمایت از تولید داخلی، فرمایشات مقام معظم رهبری است و هیچ محدودیتی برای حمایت از کالاهای ساخت داخل نداریم و هر جا قوانین و مقرراتی تسهیل گر و متناسب با شرایط روز کشور نیست دولت برای رفع آنها اعلام آمادگی کرده است .

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های بلا استفاده و حفظ و باز فعال سازی واحد های تولیدی در کشور ضروری است و این درخواست ما از همه مسئولان است که به عنوان نصب العین خود قرار دهند.

وی افزود: دستورالعمل شرعی و اداری وجود دارد که هرکجا تولید هست، برای حفظ تنظیم بازار و برای دسترسی آسان مردم و با قیمت مناسب به کالاهای با کیفیت، تلاش کنند.

در این مراسم، فاز نخست کارخانه ذوب نورد توانا رام با ظرفیت سالانه تولید ۲۴۰ هزار تن شمش فولادی ساختمانی و با سرمایه گذاری ارزی ۱٫۵ میلیون دلار و سرمایه گذاری ریالی ۲۴۰ میلیارد ریال افتتاح شد .بهره برداری از فاز نخست کارخانه مذکور برای ۷۰ نفر به طور مستقیم و ۱۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

پیش بینی می شود بعد از افتتاح فاز چهارم این واحد تولیدی، سالانه ۴۰۰ هزارتن محصولات نوردی و ۲۸۰ هزار تن شمش فولادی تولید کند .

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: