- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

مراسم عزاداری امام حسین (ع) در بیوت مراجع تقلید

همزمان با آغاز محرم و ایام حزن و اندوه و سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی مراسم عزاداری با حضور حضرات آیات عظام، علما، روحانیون، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع معظم تقلید آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم عزاداری امام حسین (ع) در دهه اول محرم هر روز از ساعت ۱۰ الی ۱۱ با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مدرسه امیرالمومنین (ع) برگزار می گردد که در این مجالس سخنرانان به ذکر فضایل، مناقب و مظلومیت حضرت سیدالشهداء (ع) می‌پردازند و مداحان اهل بیت(ع) نیز در مظلومیت امام حسین (ع) و شهدای کربلا به سخنرانی و مرثیه سرایی می‌کنند.
در بیت آیت الله العظمی نوری همدانی نیز از ساعت ۱۰ صبح مراسم عزاداری آغاز می شود خطبا به تبیین حادثه کربلا و عبرت‌های عاشورا می‌پردازند و مداحان نیز مدیحه‌ثرایی می‌کنند.
بر اساس این گزارش، در بیت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز مجالس عزاداری و سخنرانی از ساعت ۹:۳۰ صبح با حضور معظم له شروع می شود و این مراسم از اول تا سیزدهم محرم ادامه دارد.
طبق سنوات گذشته، در دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی نیز مراسم حزن و اندوه و عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نیز از ساعت ۱۰:۳۰ با حضور خیل عظیم عاشقان حسینی برگزار می شود که سخنرانان و مداحان در مظلومیت شهید کربلا به سخنرانی و مدیحه سرایی می پردازند.
این مراسمات در بیت حضرات آیات عظام سبحانی و شبیری زنجانی از ششم محرم آغاز می شود .
خاطرنشان می شود؛ مراسم دهه اول محرم در سه نوبت صبح، عصر و شب در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت فاطمه معصومه (س) نیز برقرار است.