- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

مدیران آهن و فولاد ۲۵ کشور جهان در کنفرانس جزیره کیش حضور می یابند

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، کشورهای آلمان، ایتالیا، اتریش، سوئد، ژاپن، روسیه، فرانسه، چین ، هند، سوئیس ، انگلیس ، مکزیک ، بلژیک و دانمارک از جمله کشورهایی هستند که در این کنفرانس سه روزه حضور فعال خواهند داشت.

همچنین مدیران و نمایندگان بخش معدن و صنایع معدنی کشورهای امارات متحده عربی، سنگاپور، ترکیه، بحرین، لبنان، هند، عربستان سعودی، اکراین، کویت ، قزاقستان و عراق از جمله شرکت کنندگان در این کنفرانس هستند.
مدیران و نمایندگان مورد اشاره که قرار است در کنفرانس آهن و فولاد متال بولتن که از ۲۳ تا ۲۵ شهریور جاری در جزیره کیش حضور یابند، از شرکت های صاحب نام و مطرح جهان هستند که برخی از آنها هم اکنون رابطه همکاری با ایران دارند.
در این کنفرانس سه روزه از سراسر جهان شرکت های معتبری چون اسار ، کوبه استیل، ام.سی.سی، ام.ام.ای، نیپون استیل، میتسوبیشی و اتوتک حضور دارند و از ایران نیز شرکت های مهم بخش معدن و صنایع معدنی از جمله سنگان، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، شرکت ملی فولاد ایران ، فولاد اکسین و برخی از شرکت های فعال در صنایع پایین دستی این بخش ها حضور خواهند داشت.

در این کنفرانس مدیران و کارشناسان داخلی و بین المللی، موضوع ایران و جذابیت های سرمایه گذاری در حوزه آهن و فولاد را در دوران پسا تحریم، بررسی می کنند.
همزمان با برگزاری این کنفرانس، نمایشگاه بین المللی با هدف ارایه جدیدترین دستاوردهای نرم افزاری و سخت افزاری در بخش آهن و فولاد برای مخاطبان برپا می شود.
سخنران افتتاحیه این کنفرانس دکتر طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی است و پس از آن دکتر کرباسیان معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گزارشی از وضعیت بخش معدن و صنایع معدنی ایران و فرصت های سرمایه گذاری در این بخش ها ارائه خواهد کرد.
فولاد ایران،‌ موضوع نخستین نشست این گردهمایی بین المللی در صبح روز افتتاحیه در سه شنبه ۲۳ شهریور خواهد بود. در دو روز نخست،‌ در مجموع ۶ نشست با حضور مدیران ارشد شرکت های داخلی و خارجی برگزار می شود که شامل فولاد ایران،‌ فولاد در جهان و بهترین شیوه های اجرایی،‌ لغو تحریم ها و روابط کاری و تجاری با ایران،‌ سرمایه گذاری و تامین مالی، اطلاعات دقیق و جامع درباره صنایع سنگ آهن ایران و فناوری- بهبود راندمان است.
موسسه بین المللی متال بولتن از ۱۰۲ سال قبل فعالیت خود را در بخش فلزات آهنی و غیرآهنی و بازارهای این بخش با انتشار مجله ای به همین نام آغاز کرد و پس از آن فعالیت های خود را با برگزاری کنفرانس های بین المللی توسعه داد. این موسسه در حال حاضر سالانه بیش از ۶۰ همایش در سراسر جهان برگزار می کند. متال بولتن همایش هایی با موضوعات مربوط به ایران را در خارج کشور از جمله در کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار کرده است و اخیرا پس از پیگیری های مستمر مقامات ایرانی از جمله رییس هیات عامل ایمیدرو قرار شد همایش سال ۲۰۱۵ را در جزیره کیش برگزاری کند.