- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

ما صدایمان را به گوش مخاطب می‌رسانیم

«محمد سرافراز» معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس درباره قطع شبکه‌های جمهوری اسلامی ایران از روی ماهواره هاتبرد، گفت: شبکه‌های جمهوری اسلامی ایران به دلیل اینکه دیدگاه متفاوتی از شبکه‌های غربی در اطلاع‌رسانی دارند، قطع شده‌اند. حوادث خاورمیانه، اروپا و آمریکا نظیر جنبش وال‌استریت در آمریکا، اعتراضات مردم به نظام سرمایه‌داری اروپا که هر روز معترضین بسیاری دارد و برخوردهای خشنی با آن‌ها می‌شود، علت اصلی قطع شبکه‌های ماست.

وی ادامه داد: از نظر ما آن‌ها با این نوع اطلاع‌رسانی مشکل دارند. برخلاف شعارهایی که می‌دهند، مخالف آزادی بیان هستند و می‌خواهند این صداها را خفه کنند. نماینده رسمی پرس تی وی با یوسل ست صحبت کرده، خودشان علنا اعلام کرده‌اند که دستور از بالا آمده است و ما باید این شبکه‌ها را قطع کنیم. او درباره دلیل قطع شدن این شبکه‌ها سوال کرده بود، گفته بود که من نمی‌توانم دلیل قطع این شبکه‌ها را به شما بگویم و بعدا اعلام می‌شود.

معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما تصریح کرد: بنا بر این دلیل اصلی قطع این شبکه‌ها اعمال فشار بیشتر بر ما در راستای تحریم‌هاست. الان هم روی شبکه‌ها متمرکز شده‌اند، به دلیل تاثیرگذاری که شبکه‌های ما در جهان داشته است. آن‌ها در حقیقت مردم خود را از دانستن اطلاعات درست تحریم می‌کنند.

وی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر بارها شبکه‌های ما در ساعات خاص پارازیتی می‌شد که ما گفتیم حداقل به ما اعلام کنید منبع پارازیت کجاست تا با آن‌ها برخورد کنیم، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و چندین ماه ادامه داشت تا اینکه دیدند فایده ندارد و آن‌ها را کلا قطع کردند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به قطع شبکه‌ها شما چه تصمیمی را اتخاذ خواهید کرد؟ عنوان داشت: ما صدایمان را به گوش مخاطب می‌رسانیم. به این راحتی نیست که شبکه‌ها را قطع کنند و این کار بسیار پرهزینه است. ما در اینترنت، موبایل‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستیم و نگرانی نداریم.

سرافراز در پاسخ به این سوال که امکان دارد شما تولید و پخش برنامه‌های شبکه‌های برون‌مرزی را متوقف کنید؟ تصریح کرد: اصلا به فکر قطع شبکه‌هایمان نیستیم؛ چون تازه با این کار آن‌ها، مخاطبان ما به شدت افزایش خواهد یافت. برای اینکه در اروپا مردم نسبت به سیاست‌های دولت‌هایشان به شدت معترض هستند.

وی گفت: در اروپا بی‌کاری‌ها افزایش یافته و هر روز مالیات‌های بیشتری بر مردم وضع می‌شود که آن‌ها را خسته کرده است. در حقیقت اولین معترض‌ها نسبت به این دولت‌ها مردم‌شان هستند و وقتی مردم می‌بینید که شبکه‌ای به خاطر گفتن حقیقت قطع می‌شود، قطعا بیشتر به سمت آن روی می‌آورند.