مشاهده مطلب

      ۰۴ آذر ۱۳۹۲      ۰             3659      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

در سال های آتی میزان «رشد» تولید فولاد خام در چین به تدریج كاهش خواهد یافت و هند جایگاه این كشور را از نظر رشد، تصاحب خواهد كرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بررسی های انجمن جهانی فولاد نشان می دهد از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ میزان رشد تولید فولاد خام در چین به ۱٫۶درصد می رسد اما این شاخص بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ به منفی ۸دهم درصد كاهش می یابد. در حالی كه در همین مدت هند رشد بیش از ۷درصدی را تجربه خواهد كرد.

معاون امور زیرساخت های ایمیدرو دراین باره به گزارش های جدید انجمن جهانی فولاد اشاره كرد كه در سال های آینده رشد تولید فولاد خام در منطقه خاورمیانه و شاخ افریقا و پس از آن در كشورهای جنوب شرقی آسیا و كشورهایی آسیای میانه متمركز می شود.

محمد خانداداش پور گفت:‌ پیش بینی ها نشان می دهد تا پایان سال ۲۰۱۳ یك میلیارد و ۴۷۵میلیون تن فولاد خام تولید می شود و در سال ۲۰۲۰ با متوسط رشد ۲٫۵درصدی این رقم به یك میلیارد و ۷۲۴میلیون تن خواهد رسید اما با نزولی شدن شیب رشد تا سال ۲۰۲۵ میزان تولید فولاد به سطح یك میلیارد و ۸۵۷ میلیون تن می رسد. وی در عین حال گفت: میزان متوسط رشد جهانی تولید فولاد خام در سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ به ۱٫۳درصد خواهد رسید.

معاون ایمیدرو همچنین اظهار داشت: گزارش ها ارایه شده در انجمن جهانی فولاد مبین این نكته است كه میزان عرضه و تقاضا در مواد اولیه به ویژه سنگ آهن به طور نسبی متوازن است اما به تدریج میزان عرضه سنگ آهن افزایش خواهد یافت به گونه ای كه در سال ۲۰۱۵ جهان با ۱۵۰میلیون تن سنگ آهن مازاد مواجه می شود.
وی تصریح كرد: طبق گزارش های انجمن جهانی فولاد در سال های آتی نرخ جهانی این ماده معدنی رشد قابل توجهی نخواهد داشت.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: