- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

لزوم جلوگیری از تداوم کشتار و خونریزی در غزه

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در مکالمه تلفنی با رییس جمهور مصر با قدردانی از تلاش های وی برای برقراری آرامش، امنیت و ثبات در غزه اظهار داشت: تکلیف انسانی و دینی بر ما حکم می کند که برای جلوگیری از کشتار مردم بی‌گناه غزه و برقراری آرامش و امنیت پایدار در این منطقه و نیز تمام سرزمین فلسطین تلاش کنیم.

رییس جنبش عدم تعهد در ادامه با اشاره به نگرانی های موجود در بین ملت‌های منطقه و جهان از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه گفت: باید با طرح مشخصی برای جلوگیری از تداوم کشتار و خونریزی در غزه وارد عمل شد و بر اساس رایزنی با سایر کشورها، اجماعی در عرصه بین المللی علیه تجاوزگری رژیم صهیونیستی ایجاد گردد.

رییس جمهور تصریح کرد: لازم است تمام تلاش خود را برای پایان بخشیدن به کشتار و قتل عام زنان و کودکان و مردم مظلوم غزه و فلسطین به کار گیریم.

محمد مرسی رییس جمهور مصر نیز در این تماس تلفنی با تاکید بر اینکه نگران مردم غزه بوده و در تلاش برای جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه است، تصریح کرد: بنده نیز با بسیاری از روسای کشورها تماس گرفته و در تلاش هستم، یک اجماع نظر بین المللی در مقابل تجاوز و تعدی رژیم صهیونیستی به غزه ایجاد شود.

محمد مرسی همچنین بر لزوم ایجاد اجماع جهانی با هدف اعمال فشار عمومی علیه کشتار و خونریزی صهیونیست‌ها در غزه و فلسطین تأکید کرد.