مشاهده مطلب

      ۲۳ مهر ۱۳۹۲      ۰             3392      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: كشورهای منطقه، بازار بكری برای توسعه فعالیت های مركز فرآوری مواد معدنی ایران است.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی كرباسیان در جریان بازدید از مركز فرآوری مواد معدنی ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: حیات هر سازمان وابسته به وجود تحقیق و پژوهش است و اگر كشورهایی نظیر آمریكا، اروپا و غیره پیشرفت مستمر دارند، به دلیل اختصاص هزینه های لازم به حوزه تحقیق و پژوهش است.
وی ادامه داد: میزان هزینه تحقیقات برای سازمان توسعه ای نظیر ایمیدرو بسیار پایین است و برای ارتقای جایگاه كشور در زمینه محیط كسب و كار، توجه به بودجه تحقیقات و پژوهش ضروری است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به پیش زمینه های توسعه تحقیق و پژوهش گفت: تامین تجهیزات، امكانات و نیروی انسانی و نیز تعریف صحیح از تحقیقات و انتخاب مسیر درست، برای توسعه این حوزه ضروری است.
وی افزود: البته نتایج حاصل از تحقیقات ممكن است كوتاه مدت و ملموس نباشد و باید صعه صدر داشت. همچنین، نباید انتظار اقتصادی بودن آن را داشت.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان اینكه مركز فرآوری مواد معدنی ایران یك بخش زیربنایی و اساسی برای توسعه كشور محسوب می شود، تصریح كرد: این مركز ظرفیت بالایی داشته و امكان افزایش فعالیت تا ۴ برابر را دارد و باید به صورت جدی تر و فعال تر، از قابلیت ها و ظرفیت های موجود بهره برد. ایمیدرو نیز با تمام توان از این مركز حمایت می كند.
كرباسیان با تاكید بر اجرای اولویت های كاری این مركز برای توسعه اعلام كرد: تدوین آیین نامه بازاریابی (ایمیدرو مجوز این نوع فعالیت را صادر می كند)، انتصاب ۳ نفر هیات اجرایی از مركز، گسترش فعالیت های پژوهشی به سمت مواد معدنی كمیاب و گرانقیمت، برقراری ارتباط با مراكز تحقیقاتی و علمی بین المللی، اعلام زمانبندی برای اجرای به موقع طرح ها و نیز تعریف طرح های پژوهشی كاربردی و از جمله طرح های زیست محیطی، از اولویت های كاری این مركز محسوب می شود.
در این جلسه، همچنین مدیر مركز فرآوری مواد معدنی ایران با بیان اینكه در این مركز، برای همه مواد معدنی فلزی و غیر فلزی، فرآوری انجام می شود، گفت: تجهیزات این مركز از برترین تجهیزات روز دنیا تهیه شده و پایلوت فرآوری این مركز، جزو ۵ مركز نخست دنیاست و تاكنون، طرح های ملی و حتی فراتر از سطح ملی همچون تجزیه مواد معدنی «سنگان» و «سرب و روی مهدی آباد» را به اجرا رسانده ایم.
وی ادامه داد: جلوگیری از خام فروشی در كشور جز از طریق این مراكز تحقیقاتی امكان پذیر نیست و همچون همه جای دنیا، توسعه و نتیجه مندی مراكز مذكور، سرمایه گذاری، تحمل، اعتقاد و اعتماد می خواهد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: