- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

قیمت جدید ذغال سنگ خام تعیین شد

معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: به منظور حمایت از تولید زغالسنگ و فعالان بخش خصوصی در این معادن، با اصلاح قیمت این ماده معدنی موافقت و قیمت جدید ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران مهدی كرباسیان با اشاره به ایجاد كارخانه های جدید كك سازی و نیاز كشور به زغالسنگ خام تاكید كرد حمایت از تولید و افزایش استخراج زغالسنگ از نیازهای اساسی و ضرورت های بخش معدن است.
وی با اشاره به معطل ماندن این تصمیم گیری به مدت شش ماه افزود: كمیته پشتیبانی ذغالسنگ هر سال درباره قیمت ذغالسنگ تصمیم گیری می كند كه امسال این كمیته براساس برآورد كارشناسی پیشنهاد داد كه ۲۰ درصد به قیمت قبلی ذغال سنگ برای تحویل به كارخانه های كك سازی افزوده شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: این اصلاح قیمت با توافق همه ذی نفعان از جمله تولید كنند گان و مصرف كنندگان به منظور كمك به توسعه و تجهیز معادن زغالسنگ صورت پذیرفته است. مهدی كرباسیان با بیان اینكه بیشترمعادن ذغالسنگ در مناطق محروم كشور واقعند و بیش از ۵۰ درصد این معادن در اختیار بخش خصوصی است گفت: توسعه معادن ذغالسنگ سبب رونق این مناطق و نیز تقویت فعالان بخش خصوصی در این معادن می شود. شایان ذكر است كیفیت ذغالسنگ تولیدی در معادن متفاوت و بر این اساس قیمت ها نیز متغییراست و این افزایش ۲۰ درصدی نسبت به قراردادهای قبلی این محصول است.