- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

قهرمانی هاکی در آسیا، نایب قهرمانی تکواندو جهان و کاراته سوم دنیا

در ساعات گذشته، ورزش ایران به پیروزی‌های مهم و چشمگیری دست یافت و در سه رشته غیر فوتبالی همچون همیشه، نشان دادند که در صورت توجه بیشتر از سوی مسئولان، می‌توانند برای مردم ایران افتخارآفرین باشند.

در رقابت‌های هاکی درون سالن جام ملت‌های آسیا و در روز پایانی این رقابت‌ها، تیم ملی کشورمان، دیدار فینال چهارمین دوره مسابقات را مقابل ازبکستان برگزار کرد و در پایان با برتری هشت بر دو برابر حریف خود از آسیای میانه ضمن کسب مقام نخست آسیا، از سه عنوان قهرمانی خود در این رقابت‌ها نیز دفاع کرد.

بنا بر این گزارش، افزون بر هاکی، کاراته ایران نیز برای کشور افتخار دیگر آفرید و تیم کومیته تیمی ایران با پیروزی برابر تیم هلند در دیدار رده‌بندی بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در پاریس، پایتخت فرانسه، پس از ده سال، بار دیگر به مقام سوم جهان دست یافت.

در آخرین روز مسابقات قهرمانی جهان، تیم کومیته تیمی جمهوری اسلامی ایران برای به دست آوردن نشان برنز به مصاف تیم هلند رفت و در حالی که در مبارزات انفرادی به دو برد و دو باخت و یک تساوی دست یافت، در امتیاز شماری تکنیکی ۲۴ بر ۱۷ توانست این حریف اروپایی را شکست دهد و بر سکوی سوم جهان بایستد.

تیم ایران در تاتامی پاریس در شرایطی برابر هلند به برتری رسید و به مقام سوم جهان دست یافت که ده سال پیش در مسابقات قهرمانی در مادرید ۲۰۰۲ هم توانسته بود همین حریف را شکست دهد و به مدال برنز برسد.

بدین ترتیب با به دست آوردن مدال برنز کومیته تیمی و مدال طلای امیر مهدی‌زاده در منهای ۶۰ و نقره سعید احمدی در منهای ۶۷ کیلو گرم، پرونده کاراته ایران با سه مدال رنگارنگ در بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در پاریس فرانسه بسته شد.

اما سرانجام تیم تکواندوی ایران هم پیروزی‌های ورزشی ایران را تکمیل کرد و با به دست آوردن مقام دوم جهان، برگ دیگری بر افتخارات تکواندوی ایران افزود. هرچند تیم تکواندوی ایران در دیدار نهایی مغلوب تیم کره جنوبی شد، همچنان با اقتدار خود را در سطح نخست تکواندوی جهان نگه داشت و هم‌اکنون باید گفت که تکواندوی در حال فراموشی ایران با آن نتایج نه چندان درخشان در المپیک لندن، در سکوی اول تکواندوی جهان است.

این گزارش در ادامه آورده است، تیم ملی ایران ـ که یوسف کرمی، علیرضا نصر آزادانی، بهزاد ایلخانی، مهران عسکری، وحید عیسی بیگلو، روح الله طالبی، مسعود حجی زواره، فرزاد عبدالهی و جلال خدامی را در ترکیب خود داشت ـ پیش از دیدار با کره جنوبی، موفق به شکست تیم‌های دومینیکن، روسیه، آمریکا و چین شده بود.

گفتنی است، دیدار نهایی شانزدهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان، یک دیدار سنتی بین دو تیم کره جنوبی و ایران بود که چشم بادامی‌ها، موفق‌تر از ملی‌‌پوشان کشورمان ظاهر شده و عنوان قهرمانی را از آن خود کردند تا تیم ایران به نایب قهرمانی بسنده کند.

ناگفته نماند که ایران در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰، عنوان قهرمانی این مسابقات را از به دست آورده بود.