مشاهده مطلب

      ۰۲ آبان ۱۳۹۱      ۰             628      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در جمع کارکنان وزارت دفاع و فرماندهان و پرسنل مرکز کوثر ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) با اشاره به آیات ابتدایی سوره بقره اظهار داشت: خداوند در ابتدای این سوره،‌ به تشریح ویژگی‌های متقین پرداخته و در ادامه سه جبهه را مقابل آنان توصیف می‌کند.

وی ادامه داد: خداوند متعال از کفار، منافقین و صهیونیست‌ها به عنوان سه جبهه مقابل متقین نام برده و به بیان ویژگی‌های آنان پرداخته که این آیات را می‌توان یکی از معجزات قرآن ذکر کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه طبق فرمایش قرآن، کفار کسانی هستند که در برابر متقین جبهه‌گیری می‌کنند، افزود: از جمله ویژگی‌های کفار این است که هرگز به خدا ایمان نمی‌آورند و به هیچ عنوان حق را قبول نمی‌کنند.

آیت الله نوری همدانی به بیان ویژگی‌های منافقین پرداخت و ابراز داشت: منافقین کسانی هستند که به زبان اعتراف بر ایمان می‌کنند ولی در دلهایشان اثری از ایمان نیست و قلوبشان سرشار از مرض است و از طرف ایادی شیطان یعنی صهیونیست و یهود حمایت می‌شوند.

وی افزود: وظیفه مسلمین این است که این سه گروه را بشناسند و با آنها به جهاد بپردازند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه یکی از امتیازات حکومت اسلامی این است که اخلاق و معنویت با ابزارهای مادی در هم ادغام می‌شوند، ابراز داشت: اخلاق و معنویات در حکومت اسلامی بسیار کارآمدتر از ابزارهای مادی است و آنچه که در قوه‌های مقننه، مجریه و قضائیه کشور باید با اهمیت شمرده شود، ایمان، ‌عقیده و اخلاق اسلامی است.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویارویی پیامبراکرم(ص) با روم در جنگ تبوک، اظهار داشت: پیامبر در این جنگ برای نشان دادن قدرت اسلام به غرب عازم روم شد.

وی ادامه داد:‌ غرب طبیعتی زیاده‌خواه، خودبزرگ‌بین و قلدرمآبانه داشته و هنوز هم این روحیه در آنها وجود دارد و تاکنون نیز تسلیم اسلام نشده‌اند.

وی ایجاد جریان‌هایی مانند سلمان رشدی، قرآن سوزی، انتشار کاریکاتور و فیلم‌های موهن علیه مقدسات اسلام و تشیع در غرب را به خاطر ایجاد هراس مردم اروپا از اسلام و جلوگیری از گسترش آن در بین مردم غرب دانست و تاکید کرد: آنها به تصور خودشان می‌خواهند با اینگونه کارها نور اسلام را خاموش کنند ‌ولی نور خدا هیچ‌گاه خاموش نخواهد شد و روز به روز بر درخشندگی آن افزوده می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) را سبب ایجاد روحیه خودباوری در ملت ایران دانست و افزود: این انقلاب به لطف الهی و با استقامت و پایداری ملت بزرگ آن، آنقدر عظمت یافت که آثار آن به کشورهای اسلامی و در ادامه کشورهای غربی کشیده شده و روحیه مبارزه با استعمار و استبداد را در جهان ایجاد کرده است.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران برای همه ملت‌های آزاده و آزادی‌خواه به عنوان الگو مطرح شده است ابراز داشت: امروز دشمنان می‌خواهند با ترفند‌های مختلف جلوی این الگوگیری را بگیرند و با ایجاد اختلافات قومی و مذهبی سعی در خشن جلوه دادن چهره اسلام و انقلاب اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه مردم دنیا با الگوگیری از انقلاب اسلامی روزبه روز در حال بیدارشدن هستند و در برابر استبداد قیام می‌کنند، افزود: قطع شبکه‌های ماهواره‌ای ایران به دلیل ترس از این بیداری صورت گرفت و این کار آمریکا و دولت‌های غربی نشان از درماندگی آنان از استقامت ملت ایران دارد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ملت ایران در تمام صحنه‌ها جانانه حضور دارند و از انقلاب و اسلام دفاع می‌کنند، مسئولان نیز باید به فکر حل مشکلات مردم به ویژه مشکلات اقتصادی آنان باشند تا با اتحاد و همدلی و استقامت بتوانیم از این برهه حساس نیز به سلامت عبور کنیم.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: