مشاهده مطلب

      ۰۱ مهر ۱۳۹۲      ۰             3180      اخبار اصلی, مجتمع   Print This Post Print This Post
مدیر مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران اعلام کرد ؛

قطب جدید سنگ آهن ایران شکل می گیرد/ قیمت جدیدی برای سنگ آهن دولتی تعیین می شود

فعال ترین معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران، معدن چاه گز با ذخیره 100 میلیون تن و معدن آنومالی شمالی چغارت با ذخیره 270 میلیون تن می باشد و معادن زاغیها، آنومالی 23، آنومالی 5a و چاواشه نیز دارای ذخایر بالایی هستند که طبق بررسی کارشناسان مشاور مجتمع ، می توانند سالانه 12 میلیون تن سنگ آهن تولید کنند.

مهندس محمد مرشدزاده مدیر مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران در گفتگو با خبرنگاران سایت معدن۲۴ با اعلام این مطلب گفت: ۱۴۰ معدن این مجموعه در استانهای یزد، کرمان و بخشی از اصفهان واقع شده و۵۲۰ میلیون تن ذخیره سنگ آهن دارد.

وی با اشاره به اینکه، این مجموعه زیر نظر ایمیدرو فعالیت می کند گفت: بدنبال افزایش قیمت سنگ آهن توجه مجدد به این مناطق افزایش یافته و ما کار اکتشاف ، استخراج و تجهیز معادن را افزایش داده ایم.

مرشد زاده در پاسخ به سوالی درباره بودجه این مجتمع گفت: خوشبختانه دکتر کرباسیان رئیس هیأت عامل جدید ایمیدرو فردی بسیار مثبت است که به مجتمع سنگ آهن اعلام کرده اند “کار فنی و تولید از شما و تأمین بودجه از ما”.

وی با انتقاد از نرخ اندک سنگ آهن دولتی گفت: نمیتوان در حالی که قیمت سنگ آهن در بازار بورس بیش از ۲۵۰ هزار تومان است ، معادن دولتی مجبور به عرضه سنگ آهن به فولاد سازان به نرخ ۸۰ یا ۱۰۰ هزار تومان باشند.

به گفته این مقام دولتی ، شرکتهای فولاد سازی میتوانند با استفاده از روشهای نوین تولید ، بهره برداری و سود را بالا ببرند و متکی به سنگ آهن ارزان نباشند.

وی پیش بینی کرد که در ۱۰ روز آینده قیمت جدیدی برای سنگ آهن دولتی تعیین شود و رقم جدید بین رقم فعلی و رقم بازار آزاد و به سود معدنکار و فولاد ساز توامان باشد.

مرشد زاده فعال ترین معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران را معدن چاه گز با ذخیره ۱۰۰ میلیون تن و معدن آنومالی شمالی چغارت با ذخیره ۲۷۰ میلیون تن ذکر کرد و گفت: معادن زاغیها، آنومالی ۲۳، آنومالی ۵a و چاواشه نیز دارای ذخایر بالایی هستند که طبق بررسی کارشناسان مشاور مجتمع ، می توانند سالانه ۱۲ میلیون تن سنگ آهن تولید کنند.

مرشدزاده افزود: تولیدات ما به زودی وارد بازار می شود و من فکر می کنم امسال بیش از یک میلیون تن تولید داشته باشیم.

مدیر مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران درباره ورود این مجموعه به بورس گفت: آقای دکتر کرباسیان بدنبال حل این مسئله هستند چراکه چندماه قبل ورود ما به بورس با مشکل روبه رو شد.

وی برخی قوانین دست و پا گیر را مشکل بر سر راه توسعه معادن منطقه دانست و گفت: ۳۵ معدن ما در مناطق شکار ممنوع و حفاظت محیط زیست است که ما بدنبال تعامل با آنها برای فعالیت هستیم.

مرشد زاده درباره فعالیت معدن چاه گز گفت: اردیبهشت ماه ، تست اولیه سنگ شکن معدن انجام شد و ما تا پایان سال ، ۷۰۰ هزار تن سنگ آهن را دانه بندی شده تولید خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت اکراینی ها در معادن ایران گفت: اکراین دارای تخصص بالایی در استخراج معادن است و روش آنها برای منطقه کم آب فلات مرکزی پاسخگو است.

مرشد زاده افزود: آنها پیشنهاد داده اند که معدن در اختیارشان گذاشته شود و آنها در ازاء سالی ۱٫۳ میلیون تن سنگ آهن، آهن اسفنجی و گندله به ما بدهند و در مقابل درصدی از سنگ آهن برای خودشان باشد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: