مشاهده مطلب

      ۱۸ مهر ۱۳۹۱      ۰             415      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

معاون امور معدني وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: بيش از شش هزار و ۵۰۰ معدن در کشور وجود دارد که از اين تعداد پنج هزار و ۳۰۰ مورد آن فعال است.
به گزارش معدن نيوز، وجيه‌الله جعفري افزود: در کشور بيش از ۱۰ محدوده معدني طلا وجود دارد که متقاضيان از جمله ادارات نيز مي توانند با رعايت قانون و مقررات در اين زمينه سرمايه گذاري کنند.
وي با اشاره به رشد ۱۴ درصدي در اکتشاف معادن غير فلزي و رشد سه درصدي در اکتشاف معادن فلزي در کشور گفت: ۲۴درصد معادن کشور مربوط به سنگ هاي تزييني، ۴۷ درصد مصالح ساختماني، هفت درصد معادن فلزي و ۲۲ درصد معادن غير فلزي است.
جعفري اظهار اميدواري کرد بهره برداري رسمي از معدن طلاي ساريگوني قروه بتواند زمينه توسعه منطقه را فراهم کند.
معاون معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم گفت: پروانه بهره برداري طلاي داشکسن قروه از شهريور سال ۹۰ براي شرکت زرکوه صادر شده و قرار است در مدت ۱۸ ماه آماده سازي، بهره برداري و کارهاي عملياتي و اکتشافي اين معدن انجام شود.
بهروز قادري ذخيره معدن طلاي داشکسن قروه را ۸/۱۴ ميليون تن اعلام کرد و افزود: معدن طلاي ساريگوني به صورت رسمي به شرکت قزاقستاني واگذار شده و اجراي اين طرح، رشد سرمايه‌گذاري و توسعه اقتصادي شهرستان و استان را به دنبال خواهد داشت.
وي گفت: در اين طرح کار استخراج و فرآوري طلا با استفاده از تکنولوژي نوين و با کمترين آلودگي‌ زيست محيطي انجام مي شود.
قادري افزود: براي احداث اين کارخانه ۱۵۰ هکتار زمين کشاورزي از کشاورزان منطقه خريداري شده است.
معاون معدني وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين در نشست بررسي مسايل و مشکلات شرکت فولاد زاگرس شهرستان قروه گفت: طرح توسعه شرکت فولاد زاگرس قروه در سفر دوم هيات دولت مصوب شده و اين طرح عملياتي خواهد شد.
جعفري افزود: وضعيت فعلي شرکت نيازمند تعمير اساسي است و بايد تغييراتي در فضاي کاري آن ايجاد شود.
وي گفت: توسعه و افزايش ظرفيت اين شرکت و يا تغيير نوع محصول توليدي آن براي کاهش مشکلات موجود اين شرکت بررسي مي شود.
وي با بيان اينکه اين اقدام بايد بر اساس مطالعه و در يک بازه زماني يک يا دو ماه انجام شود.
وي از راه اندازي سريع مجموعه معادن پشتيبان اين شرکت به عنوان يک راهکار حل مشکلات شرکت زاگرس فولاد قروه اشاره کرد و افزود: سه محدوده اکتشافي در اختيار شرکت قرار دارد که با انجام مطالعات اکتشافي، فرآوري و فروش مواد معدني به ساير شرکت ها، امکان تامين مالي براي شرکت ايجاد خواهد شد.
جعفري، افزايش سرمايه در گردش و دريافت کمک از ساير منابع مالي را ديگر راهکار توسعه اين شرکت بيان کرد و گفت: هم اکنون شرايط شرکت طوري نيست که يک روزه تصميم گرفته شود بلکه اين کار نيازمند برنامه ريزي صحيح و اصولي است.
وي همچنين يکي ديگر از راه هاي توسعه شرکت فولاد زاگرس را استفاده از سرمايه گذاران خارجي به عنوان شريک عنوان کرد.
رييس شرکت فولاد زاگرس شهرستان قروه نيز در اين نشست گفت: ظرفيت توليد شرکت فولاد زاگرس سالانه ۷۰ هزار تن است.
غلامرضا عالمي ظرفيت واقعي اشتغال در اين شرکت را ۲۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۳۷۰ نفر در اين شرکت مشغول به کار هستند و اين به يک معضل جدي تبديل شده است.
وي گفت: کمبود مواد اوليه و تعميرات اساسي کارخانه ، از مشکلات اصلي اين شرکت است.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: