مشاهده مطلب

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳      ۰             5125      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران(ايميدرو)، اين شركت كه يكي از بزرگ ترن توليدكنندگان فولاد در جهان به شمار مي آيد و در عين حال يكي از دارندگان فناوري هاي نوين توليد اين محصول محسوب مي شود در جلسه اي با رييس هيات عامل ايميدرو از آمادگي خود براي اجراي طرح هاي فولادي با استفاده از فن آوري فاينكس (Finex) شد.
روش فاينكس با استفاده از سنگ آهن ريزدانه(fine) 55 تا ۶۵درصدي اما بدون استفاده از «گندله يا كلوخه سنگ آهن همچنين كك سازي» قادر به توليد فولاد خام است. دراين روش به دليل اينكه نيازي به كارخانه هاي گندله سازي،‌كك سازي يا كلوخه سنگ آهن نيست ميزان سرمايه گذاري ۳۰درصد كاهش مي يابد.
Jin sik choi معاون ارشد شركت پوسكو در اين جلسه يادآور شد كه اين شركت در سال ۲۰۱۴ يك كارخانه ۲ ميليون تني و پيش از آن نيز يككارخانه ۱٫۵ ميليون تني را با استفاده از روش فاينكس راه اندازي كرده است.
رييس هيات عامل ايميدرو نيز با اشاره به برنامه هاي توسعه فولاد در ايران براي دستيابي به ظرفيت توليد ۵۵ ميليون تن فولاد خام تا سال ۱۴۰۴ گفت: به دليل كاهش ميزان سرمايه گذاري در اين روش مي توان بخشي از سبد توليد فولاد در ايران را به اين روش اختصاص داد.
مهدي كرباسيان افزود: با توجه به اينكه ايميدرو در نظر دارد با مشاركت بخش خصوصي، طرح هاي جديد فولادي در سواحل جنوبي ايران از جمله چابهار،‌ بندرعباس و عسلويه را به اجرا در آورد، تمايل داريم با همكاري پوسكو اين طرح را در مناطق جنوبي كشورمان اجرا كنيم.
در ايران تاكنون دو روش كوره بلند و احياي مستقيم براي توليد فولاد خام مورد استفاده قرار مي گرفته است. عمده ترين توليدكننده فولاد به روش كوره بلند ذوب آهن اصفهان است و اكثر كارخانه هاي جديد راه اندازي شده در سه دهه اخير همچون فولاد مباركه، فولاد خوزستان و فولاد هرمزگان با روش احياي مستقيم فعاليت مي كنند.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: