مشاهده مطلب

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۴      ۰             5226      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

غرب کشور هدف برنامه اکتشافی ایمیدرو برای سال ۹۴

رییس هیات عامل ایمیدرو از برنامه این سازمان برای انجام فعالیت های اکتشافی در مناطق غربی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو)،‌ مهدی کرباسیان که درباره برنامه های اکتشافی سال جدید سخن می گفت تصریح کرد: در سال ۹۴ عملیات اکتشاف معادن در استان های کردستان، زنجان و آذربایجان شرقی انجام می شود.
وی در گفت و گویی با هفته نامه تجارت فردا خاطر نشان کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت نیز مجوز انجام فعالیت های اکتشافی در این مناطق را صادر کرده است.
کرباسیان یادآور شد: سال ۹۳ فعالیت اکتشافی همچون ژئوفیزیک هوایی در نیمه شرقی کشور و در استان های خراسان جنوبی،‌ سیستان و بلوچستان،‌ کرمان،‌ یزد و شرق اصفهان انجام شد.
به گفته وی سال ۹۳ تنها در منطقه سنگان ۱۲هزار کیلومتر مربع فعالیت های اکتشافی انجام شد و بودجه صرف شده در این ناحیه معدنی به ۸۰میلیارد ریال رسید.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت به اثرات اولیه برنامه اکتشافی ایمیدرو اشاره کرد و گفت: گزارش های اولیه پیش روی ما نشان می دهد که حداقل یک معدن بزرگ سنگ آهن در منطقه سنگان کشف خواهد شد.
وی یادآور شد: در سال های گذشته تنها یک هفتم از مساحت کشور تحت طرح های اکتشافی قرار گرفته در حالی که توانمندی های معدنی کشور بیش از ارقامی است که هم اکنون به آن ها اشاره می شود.
کرباسیان تصریح کرد: با اتمام برنامه اکشافی جدید (که از زمستان سال ۹۲ آغاز شده و به مدت ۳ سال ادامه خواهد یافت)احتمال اینکه در سال های آینده واردکننده سنگ آهن شویم کمرنگ می شود.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: