- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

عملیات اجرایی ایمیدرو به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران واگذار شد

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اعلام کرد : عملیات اجرایی ایمیدرو به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان بازوی اجرایی واگذار شد .

وجیه اله جعفری در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی شرکت در خصوص تحولاتی که از ابتدای دولت یازدهم در این شرکت رخ داده است ، گفت : همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم ، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در لیست واگذاری خصوصی سازی بود اما با تلاش وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و سایر مسئولین سرانجام در سال ۹۳ این شرکت از لیست واگذاری ها خارج شد .

وی افزود : از جمله اقداماتی که در دو سال اخیر در شرکت پیگیری و به سرانجام رسیده می توان به تدوین استراتژی شرکت ، حل معضل پرسنلی شرکت البرز غربی ، تعیین روش راهبردی تولید برای بکارگیری سرمایه و توان بخش خصوصی ، راه اندازی دوباره کارخانه پتاس خور و بیابانک ، اخذ بخش زیادی از مطالبات معوقه شرکت ، پیش راه اندازی پالایشگاه قطران زرند ، تعمیر کوره مجتمع فروکروم پس از یکسال عدم فعالیت ، نصب خط تولید شمش آنتیموان در منطقه محروم استان سیستان و بلوچستان ، ساخت پایلوت نیمه صنعتی استحصال و فرآوری کنسانتره لانتانیوم و سریم از عناصر نادر خاکی از کنسانتره فسفات اسفوردی برای اولین بار در کشور ، و حل و فصل و تسویه نهایی ۵ فقره دعاوی مهم شرکت اشاره کرد.

جعفری با بیان اینکه تولید محصولات مجتمع های تحت پوشش ایمپاسکو در دو سال گذشته روند افزایشی داشته است ، اظهار داشت : با خارج شدن شرکت از لیست واگذاری ها ، عملیات اکتشافی رشد محسوسی پیدا کرد . با توجه به اینکه میزان حفاری به عنوان یک شاخص پرهزینه و مهم اکتشاف در شرکت به شمار می آید اما با تلاش همکاران ، درسال ۹۳ با بیش از ۸۵ هزار متر حفاری ، رکورد عملیات حفاری اکتشافی در شرکت شکسته شد .

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران افزود : درعملیات اکتشاف سال ۹۳ ، بیش از ۱۵۰ میلیون تن سنگ آهن اکتشاف شده است .