- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

عضویت ایمیدرو در شورای عالی معادن ضروری است

نایب رییس خانه معدن ایران اعلام كرد: ایمیدرو یكی از متولیان مهم بخش معدن و صنایع معدنی كشور است كه با توجه به اهمیت نقش بخش معدن در اقتصاد ، عضویت آن در شورای عالی معادن ضروری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، محمدرضا بهرامن گفت: ایمیدرو به عنوان یك سازمان توسعه ای ، پرچمدار بخش معدن و صنایع معدنی كشور است.

وی افزود: هر چند ایمیدرو به دلیل داشتن معادن استراتژیك، خود یك بنگاه بزرگ محسوب می شود اما منهای بنگاه داری، عضویت این سازمان در شورای عالی معادن در حال حاضر ضروری است.

بهرامن تصریح كرد: یكی از وظایف شورای عالی معادن، سیاست گذاری های كلان و تقویت متولی بخش معدن و صنایع معدنی است و ایمیدرو نیز یك متولی مهم بخش معدن و صنایع معدنی محسوب می شود.

*نگاهی به شورای عالی معادن
شورای عالی معادن برای ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در انجام تکالیف و اختیارات تعیین شده در اختیارات مذکور و حفظ حقوق دولت و دارندگان پروانه فعالیتهای معدنی و همچنین ایجاد امنیت سرمایه گذاری با ترکیب ۱۱ عضو تشکیل شده است كه هشت نفر آنها دارای حق رای هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان رییس، یک نفراز قضات عالی رتبه به انتخاب رییس قوه قضاییه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان جنگل ها، منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، یک نفر حقوقدان آشنا به قوانین حوزه صنعت و معدن با معرفی وزیر صنعت ، معدن و تجارت، رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، یک نفر از مدیران معدنی ستاد وزارت صنعت، معدن وتجارت با معرفی وزیر، یک نفر از متخصصین صاحب نظر در امور معدنی به انتخاب شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن کشور، یک نفر از بهره برداران باتجربه و متخصص در امور معدنی با انتخاب خانه معدن و یک نفر از بهره برداران باتجربه و متخصص در امور معدنی به انتخاب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ۱۱ عضو تشکیل دهنده شورای عالی معادن هستند. هشت عضو این ترکیب دارای حق رای هستند.

جلسات شورای عالی معادن هر دو هفته یك بار در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می شود و مصوبات شورا با تایید وزیر صنعت، معدن و تجارت قابل اجرا است.