- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

عزم جدی دولت در تکمیل طرحهای نیمه تمام معدنی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)؛ «محمدرضا نعمت زاده» در جلسه مجمع عمومی عادی ایمیدرو افزود: باید همواره به سرمایه گذار احترام لازم گذاشته شود تا جذب کافی سرمایه در کشور صورت گیرد.
به گفته مهندس نعمت زاده؛ ایمیدرو در تلاشهای خود میبایست با اعمال اینگونه موارد در پیاده سازی سیاستهای اصل ۴۴ همت نموده و افکار و نگاه صرف خود را از منابع مالی دولتی تغییر داده و به سمت مشارکتهای بخش خصوصی پیش روند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت  با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور بر اهمیت بخش صنعت و معدن افزود: باید به سمت اهداف ترسیم شده پیش رویم و در این زمینه همراهی همه دستگاهها ضروریست.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرحهای معدنی و صنایع معدنی با حضور بخش خصوصی و در قالب تعاونیها و تشکلهای فنی معدنی انجام شوند وبانکها و صندوق توسعه ملی در تامین مالی پروژه ها همکاری نمایند.
وی افزود: ایمیدرو میبایست پیگیریهای لازم را در وصول مطالبات خود انجام دهد.
براساس این گزارش؛ مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست یادآور شد: در سال جاری هدفگذاری ایمیدرو بر مبنای وصول مطالبات معوقه برای تکمیل طرحهای نیمه تمام معدنی و صنایع معدنی لحاظ شده است.
وی گفت: در پروژههای جدید ایمیدرو در صدد هستیم تا در مشارکت بیش از پیش بخش خصوصی در تکمیل طرحهای نیمه تمام معدنی به میزان ۲۰ هزار شغل مستقیم و ۱۰۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد نماییم.
به گفته کرباسیان؛ طرحهای توسعهای جدید هماکنون به ارزش ۵ میلیارد دلار بدنبال فراخوان برای مشارکت بخش خصوصی آماده اجرا می باشد.
رییس سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران در ادامه گفت: سیاستهای ایمیدرو در دولت تدبیر و امید تکمیل پروژههای نیمه تمام با کمک بخش خصوصی وتوسعه اکتشافات جدید معدنی است.
وی با اشاره به اینکه بودجه اختصاص یافته ایمیدرو در بخش پژوهش نسبت به سال گذشته ۱۸ برابر شده است افزود: در صدد هستیم تا در تکمیل زنجیره ارزش تولید را از معدن تا محصول نهایی فولاد به طور علمی جلو پیش برده و با افزایش بهرهوری، رعایت نکات زیست محیطی و ایمنی همچنین شفافیتهای لازم مالی به عنوان بنگاه توسعه ا ی همواره پیشقدم باشیم.