مشاهده مطلب

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶      ۰             14799      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل در نیوزویک نوشت: در نگاه اول این طور به نظر می رسد که به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی ترامپ مساله اصلی منطقه است. اما در واقع، محکومیت نصف و نیمه نسل قدیم اعراب معنا دارد.

به گزارش انتخاب؛ این نشریه امریکایی اورده است:اسرائیل و عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ لحنی بسیار مشابه و یک واژه مشترک دارند: ایران.

هیچ کس نباید محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، و اصلاحات او را با توماس جفرسون اشتباه بگیرد، اما ماموریت پیش روی او، کشورش و منطقه را در تقاطعی تاریخی قرار داده است. محمد بن سلمان در مقابله با انقلاب اسلامی ایران خود را در خط مقدم جبهه نبرد می بیند.

جوان ترین وزیر دفاع جهان در چنین فضایی همیشه درست عمل نخواهد کرد، اما اگر موفق شود پتانسیل بازگرداندن ثبات به سراسر خاورمیانه را دارد. اگر شکست بخورد در تمام منطقه و فراتر از آن احساس خواهد شد.

امروز چشم انداز منطقه تازه است و چالش ها و فرصت های تازه ای را با خود به همراه می آورد.

اسرائیل در اورشلیم و عرب ها در ریاض، قاهره، ابوظبی و امان این را حس می کنند که خلاء موجود در خاورمیانه را ایران پر می کند.

حال گروه های دست نشانده ایران علیه اسرائیل و همسایگان عربش موشک نشانه می روند. موشک هایی که ریاض را هدف گرفته مساله ای به مراتب جدی تر از رسمیت اورشلیم یا حبس شاهزاده های سعودی در هتلی در عربستان سعودی است.

ولیعهد جدید شاید شخصیتی است که اسرائیل بتواند به شکلی بی سابقه با او همکاری کند.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: