مشاهده مطلب

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۳      ۰             4779      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

سيد حسين احمدي با بيان اين مطلب اظهار داشت: مجتمع فولاد خراسان در راستاي چشم انداز ۲۰ ساله كشور و ايجاد ظرفيت ۵۵ ميليون فولاد، استراتژي افزايش ظرفيت و توليد فولاد را تعريف كرده و تلاش دارد تا پايان سال ۹۶، به ظرفيت توليد ۲ ميليون تن فولاد خام و در سال ۱۴۰۴ به ۵ ميليون تن فولاد خام دست يابد.
وي با بيان اينكه يكي از رويكردهاي منحصر به فرد شركت فولاد خراسان كه بر پايه شناخت و تجارب مديران صنعت فولاد كشور اتخاذ شده، طراحي و ايجاد زنجيره واحدهاي توليدي از انتهاي خط توليد به ابتدا (Back Integration) بوده است، اظهار داشت: طولاني شدن زمان اجراي طرح، تامين نشدن منابع مالي و ريسك هاي مترتب برآن، لزوم اشتغال زايي سريع و عرضه نياز بازار، مديران را بر آن داشت كه از اين رويكرد در سرمايه گذاري و توسعه فعاليت ها استفاده كنند.
وي ادامه داد: اين شركت با هدف تكميل زنجيره توليد و اتصال به معدن سنگ آهن، طرح هاي توسعه اي را به اجرا گذاشته است كه از جمله اين طرح ها، احداث كارخانه فولادسازي ۲ است كه عمليات اجرايي آن از اول مهر ۸۹ شروع شده و تا پايان سال ۹۳ به پايان مي رسد. ظرفيت توليد سالانه اين كارخانه، ۷۲۰ هزار تن شمش فولاد بوده و سرمايه گذاري ريالي و ارزي مورد نياز آن به ترتيب ۱۹۵۰ ميليارد ريال و ۷۳ ميليون يورو است. مدير عامل شركت فولاد خراسان با اشاره به اجراي طرح ۲٫۵ ميليون تني كارخانه گندله سازي در اين مجتمع گفت: عمليات اجرايي اين طرح در آبان سال ۹۰ آغاز و پيش بيني شده در بهمن سال ۹۳ به مرحله راه اندازي برسد. ميزان سرمايه مورد نياز، ۲۲۰۰ ميليارد ريال و ۴۳ ميليون يورو است.
وي در ادامه گفت: عمليات زير بنايي و اجرايي طرح احداث كارخانه كنسانتره نيز با ظرفيت ۲٫۵ (البته با زير ساخت ۵ ميليون تن) نيز به منظور تامين مواد اوليه كارخانه گندله سازي در ارديبهشت سال ۹۱ آغاز شده است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: