مشاهده مطلب

      ۰۲ آذر ۱۳۹۱      ۰             955      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز(چهارشنبه) در جمع صدها نفر از فعالان طرح شجره طیبه «صالحین»، بسیج را از معجزات انقلاب اسلامی دانستند و با اشاره به نیاز مستمر کشور،‌ ملت،‌ انقلاب و تاریخ به بسیج،‌ بر ارتقای کیفی فعالیت‌های این نهاد تأکید کردند.

ایشان همچنین جنایات و وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی در حمله به مردم نوار غزه را، نشان دهنده سبعیت حیرت آور سردمداران این رژیم خواندند و با اشاره به وقاحت مضاعف و نفرت آور امریکا، انگلیس و فرانسه در حمایت از کشتار مردم غزه تأکید کردند: کشورهای اسلامی بخصوص دولتهای عربی، با اصلاح رفتار خود در این مسئله، ضمن کمک به مردم مظلوم اما شجاع و سرافراز نوار غزه، برای شکستن محاصره این منطقه تلاش کنند و امت اسلام نیز به تأسی از مقاومت پیروز مردم غزه بداند که ایستادگی و استقامت، تنها راه نجات و غلبه بر دشمنان اسلام است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بخش مهمی از بیاناتشان در این دیدار را به حوادث هفته اخیر نوار غزه اختصاص دادند و تأکید کردند: وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها در حمله به مردم بی‌گناه و غیرنظامی غزه، باید وجدان دنیای اسلام را تکان دهد و حرکت عظیم ملت‌های مسلمان روح تازه‌ای پیدا کند.

ایشان در تبیین ابعاد حرکت رژیم صهیونیستی در حمله به غزه افزودند: سبعیت شگفت آور سردمداران رژیم اشغالگر در حمله به غزه نشان داد این عناصرِ کاملاً وحشی، هیچ بویی از انسانیت نبرده اند.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: جنایات صهیونیستها در غزه همچنین ماهیت دشمنان جهان اسلام و ماهیت مدعیان جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی، را بخوبی آشکار کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد شدید از حمایت واضح سردمداران نظام استکبار از جنایات صهیونیستها خاطرنشان کردند: امریکا، انگلیس و فرانسه به رژیم سنگدل و بی رحم صهیونیستی حتی یک اخم نکردند و با حمایت و تشویق و تقویت این جنایتکاران، نشان دادند که دشمنان خشن و منفور امت اسلام چقدر از اخلاق و انسانیت به دورند.

ایشان افزودند: سردمداران استکبار از جمله امریکا که از فجایع صهیونیستهای وحشی در غزه حمایت می کنند چگونه با وقاحت مضاعف از حقوق بشر دم می زنند و خود را در موضع محاکمه کننده ملتها و کشورهای دیگر قرار می دهند؟

رهبر انقلاب افزودند: رفتار کشورهای عربی و اسلامی نیز در قبال حوادث غزه رفتار مناسبی نبود  چرا که برخی فقط به حرف اکتفا کردند و برخی حتی در حرف نیز صهیونیستها را محکوم نکردند.

ایشان افزودند: کسانی که داعیه دعوت به وحدت و هدایت دنیای اسلام را دارند در مسائل دیگری که تأمین کننده اغراض سیاستی آنهاست به صراحت وارد می شوند اما در این ماجرا چون طرف آنها امریکا و انگلیس است از محکوم کردن صریح و واقعی صهیونیستها خودداری و حداکثر به حمایت لفظیِ کم ارزش بسنده کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: کشورهای اسلامی و بخصوص دولتهای عربی باید در حرکتی متحد، ضمن کمک به مردم مظلوم غزه برای برداشته شدن محاصره این منطقه تلاش کنند.

ایشان با تجلیل از استقامت عزت آفرین مردم و جوانان نوار غزه افزودند: آنها به توفیق الهی، یک بار دیگر ثابت کردند که با ایمان و ایستادگی و سخت کوشی،‌ می توان بر مجموعه های بزرگ، مسلح، پیچیده و حمایت شده از سوی مستکبران نیز غالب آمد.

رهبر انقلاب با اشاره به دستپاچگی رژیم صهیونیستی برای آتش بس خاطرنشان کردند: کسانی که خباثت و ددمنشی را آغاز کردند ضربات بیشتری نیز دریافت کردند به شکلی که اکنون برای آتش بس، از جمع کوچک مردم نوار غزه، دست پاچه تر شده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزایش قدرت مادی و معنوی و دفاع جانانه و مقتدرانه در مقابل دشمنان اسلام را پیام حوادث غزه برای امت اسلامی خواندند و افزودند: ماجرای غزه نشان داد که برای غلبه بر توطئه ها، خباثتها و نامردیها هیچ راهی جز دفاع مقتدرانه نیست.

ایشان خاطرنشان کردند: دنیای اسلام باید برای آسیب ناپذیری در مقابل دشمنان، هم قدرت ایمانی و عزم و اراده خود را افزایش دهد و هم با پیشرفت علمی و فناوری به توانایی ساخت تجهیزات زندگی اعم از سلاح و غیرسلاح دست یابد.

رهبر انقلاب افزودند: البته ملت ایران این درس را از دوران دفاع مقدس خود درک کرده است و به همین علت، مردم، جوانان و دانشمندان این سرزمین برای پیشرفت و اقتدار کشور در حال تلاشند.

رهبر انقلاب ضرورت اتحاد امت اسلامی و نیز اتحاد درونی هر ملت مسلمان را از دیگر درسهای حوادث اخیر نامیدند و خاطرنشان کردند: این واقعیت در مورد ملت ایران نیز، صادق است.

ایشان از همین زاویه، به تبیین فلسفه دعوت مکرر خود به وحدت و همدلی پرداختند و افزودند: توصیه مداوم به صاحبان قلم و زبان، و فعالان مطبوعاتی و پایگاههای اینترنتی، جناحهای سیاسی و مسئولان اجرایی و غیراجرایی برای اتحاد به این دلیل است که وحدت، در اقتدار و پیشرفت کشور و حفظ جایگاه جمهوری اسلامی در جهان دارای تأثیراتی عظیم و حیاتی است.

رهبر انقلاب با تجلیل از وحدت و همدلی ملت، به پاسخ مثبت سران سه قوه به دعوت ایشان برای همدلی اشاره کردند و افزودند: از پاسخ مثبت و با ارزش مسئولان قوا و تأکید آنان بر وحدت در عین برخی اختلاف نظرها و سلیقه ها، تشکر می کنم و لازم است این حرکت خوب با مراقبت در اظهارنظرها و اقدامات، استمرار یابد.

ایشان در همین بحث به موضوع سؤال مجلس از رئیس جمهور پرداختند و خاطرنشان کردند: این حرکت تاکنون از دو جنبه قابل تحسین و تمجید است.

رهبر انقلاب در تشریح این ابعاد مثبت، سؤال از رئیس جمهور و سایر مسؤلان اجرایی را نشان دهنده احساس مسؤلیت نمایندگان ملت در قبال مسائل کشور دانستند و افزودند: مسئولان اجرایی نیز با اعتماد به نفس و شجاعت برای توضیح و پاسخ اعلام آمادگی کرده اند.

رهبر انقلاب افزودند: اقدام قوه مقننه در عمل به وظیفه و نیز اعتقاد قوه مجریه به صحت و صداقت اقدامات خود، امتحان خوبی برای دو قوه بود اما معتقدم این حرکت تا همین جا کافی است و دیگر ادامه نیابد.

ایشان افزودند: مردم هم با بصیرتند و تشخیص می دهند که ادامه این کار، همان چیزی است که دشمن می خواهد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نیاز کامل کشور به آرامش خاطرنشان کردند: ممکن است عده ای از دو طرف تحت تأثیر احساسات و با استفاده از وسائل تبلیغ از جمله روزنامه ها و پایگاههای اینترنتی فضا را شلوغ کنند در حالیکه همه مسئولان برای عمل به وظایفشان نیاز به آرامش دارند و مردم نیز خواستار آرامش هستند و ادامه نیافتن این مسئله نشان خواهد داد که قوای مقننه و مجریه بیش از هر چیز به وحدت و آرامش احترام می گذارند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین در سخنانشان در جمع مسئولان و فعالان شجره طیبه صالحین بسیج، تقارن هفته بسیج با حادثه عظیم عاشورا را درس آموز دانستند و افزودند: اگر حادثه جگرسوز اما عبرت آموز کربلا نبود از حقیقت اسلام چیزی باقی نمی ماند به همین علت ماجرای عاشورا باید همواره به عنوان یک درس و یک پرچم هدایت در مقابل چشمان جامعه اسلامی باشد.

ایشان دوران دفاع مقدس را تداعی کننده گوشه هایی از فداکاری اصحاب سیدالشهدا (ع) خواندند و خاطرنشان کردند: بسیج از برجسته ترین و مهم ترین مظاهر این فداکاریها بوده است.

رهبر انقلاب اسلامی، تشکیل بسیج را از مظاهر ژرف اندیشی و حکمت الهی امام خمینی (رض) برشمردند و افزودند:‌ بسیج در دفاع مقدس دارای عیار بالای خلوص بود که امروز نیز همان عیار بالا، باید حفظ و متجلی شود.

ایشان حفظ خلوص در دوران دفاع مقدس را آسانتر از خالص ماندن در میدانِ پیچیده اما غیرنظامیِ مقابله با دشمنان دانستند و تأکید کردند: بسیج در مجموعه های خود مراقب ایمان، ‌توکل، معنویت و روحیه فداکاری باشد.

رهبر انقلاب پرهیز از آفاتی نظیر غرور، تظاهر و ریاکاری را ضرورت بسیجی بودن و بسیجی ماندن خواندند و با اشاره به استمرار عمق بخشی و ارتقای مستمر کیفیت فعالیتها افزودند: باید از هرگونه سطحی نگری در ابعاد مختلف پرهیز کرد.

ایشان طرح شجره طیبه صالحین را به عنوان اقدامی برای عمق بخشی معرفتی و تربیتی،‌مورد تحسین قرار دادند و افزودند: باید به گونه ای عمل کنیم که بسیج به عنوان الگو و دستورالعملی زنده، پویا و قابل پیروی، در دنیای اسلام تثبیت شود.

حضرت آیت الله خامنه ای تقویت و توسعه فعالیتهای بسیجی به همه ابعاد زندگی را از وظایف اساسی دست اندرکاران این نهاد برشمردند و افزودند: در بحث سبک زندگی نیز بسیج و بسیجیان می توانند با عیارسنجی رفتار خوددر خانواده، محیط کار،‌و اجتماع، به نوعی خودشناسی و اصلاح دست بزنند.

ایشان با تقدیر از حضور موفق بسیج در زمینه های علمی، فناوری، خدمات اجتماعی و نظریه پردازی در زندگی اجتماعی افزودند: اگر روزی کشور و انقلاب به دفاع نظامی در مقابل دشمن نیازمند شود بی تردید همین مجموعه های بسیجی و همه جوانان شجاع ایران، دلاوری و اقتدار و شکست ناپذیری ملت ایران را به تمام دنیا نشان خواهند داد.

در ابتدای این دیدار سردار سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش برای ارتقای مستمر فعالیتهای فرهنگی بسیج و ضرورت حضور سازمان یافته بسیجیان در مقابله با جنگ نرم دشمنان گفت: با تشکیل شجره طیبه صالحین، بیش از ۳ میلیون بسیجی در حلقه های معرفتی – تربیتی صالحین فعال شده اند.

سردار سرتیپ نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز با اشاره به استقبال اساتید حوزه و دانشگاه و نخبگان جامعه از نظام معرفتی – تربیتی صالحین اعلام کرد: در سازماندهی جدید بسیج ابعاد مختلف دفاعی – علمی – معرفتی – تربیتی – فرهنگی – مردم یاری و ورزشی بسیج، در هسته های شجره طیبه صالحین سازماندهی شده است.

در ادامه این دیدار آقایان و خانمها:

حجت الاسلام فرحانی، رئیس مرکز تولید اندیشه و پاسخگویی به شبهات

حجت الاسلام پاکباز، سرمربی طرح صالحین از استان خوزستان

معصومه احمدی، مربی طرح صالحین از استان قم

دکتر محمدرضا عبدی، دکترای فیزیک اتمی از دانشگاه صنعتی اصفهان از بسیج اساتید استان اصفهان

دکتر مژگان کریمی، جراح و متخصص زنان از بسیج جامع پزشکی استان یزد

فتح الله فریدی وثوق، دارنده مدالهای جهانی و آسیایی جودو و از بسیج ورزشکاران استان همدان

و هادی زینلی فرزند شهید از بسیج مساجد و محلات تهران بزرگ

درباره علل و اهداف اجرای طرح شجره طیبه صالحین، چگونگی ساماندهی اساتید و بسیجیان در سطوح سرمربی، مربی و سرگروه حلقه های معرفتی – تربیتی صالحین، نظارت علمی بر روند ارتقای کیفی فعالیتها، شناسایی ظرفیتهای جدید به موازات آسیب شناسی علمی طرح، رصد شبهات و ارائه پاسخهای مستدل، و توجه کامل به خودسازی معنوی در حلقه های معرفتی نکاتی را بیان کردند.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: