مشاهده مطلب

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵      ۰             6761      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

طرح ساماندهی محدوده های معدنی در ۲۱ استان کشور پایان یافت

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت از پایان طرح ساماندهی محدوده های معدنی در 11 استان کشور خبر داد که بدین ترتیب با احتساب 10 استانی که پیش از این ساماندهی شده بود، در مجموع 21 استان کشور تعیین محدوده شدند.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، «اسدالله کشاورز باحقیقت» افزود: از این پس محدوده آزاد استان‌های اردبیل، ایلام، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، سمنان، همدان و گلستان در زمان ارایه درخواست محدوده‌های اکتشافی، به صورت برخط (Online) به متقاضیان اعلام می شود.
وی گفت: پیش از این نیز اعلام محدوده آزاد در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، تهران، قم، اصفهان، مرکزی، خوزستان، هرمزگان و خراسان شمالی به صورت برخط به متقاضیان ارایه می‌شد.
به گفته وی، امید است با پایان یافتن ساماندهی دیگر استان‌ها حداکثر تا پایان مردادماه، از این پس اعلام محدوده آزاد در همه استان‌ها به طور برخط صورت گیرد. کشاورز پیش از این گفته بود همه محدوده های درخواست صدور پروانه اکتشاف که پیش از انجام استعلامات موضوع ماده ۲۴ قانون معادن، به هر دلیل ابطال و بلوکه شده باشد، آزاد خواهد شد.
به گفته وی، همه محدوده های بلامعارض ابطال شده (محدوده های دارای موافقت دستگاه های موضوع ماده ۲۴ قانون معادن) و پروانه های اکتشاف ابطالی که یک نوبت به مزایده عمومی گذاشته شده و متقاضی یا برنده نداشته اند نیز مشمول آزادسازی می شوند.
کشاورز یادآور شده بود: از دی ماه ۱۳۹۴ همزمان با صدور گواهی کشف، بقیه محدوده پروانه اکتشاف نیز آزاد اعلام شد.
مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته بود، برخی سازمان های تابع پس از اعلام محدوده آزاد، پروانه اکتشاف را در محدوده بلامعارض (مورد موافقت دستگاه های مربوط) صادر کرده و دیگر محدوده های آزاد را به نام متقاضی حفظ کرده‌اند، بنابراین اینگونه محدوده ها نیز آزاد است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت سی و یکم شهریور پارسال در نامه ای به رییسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان و جنوب استان کرمان، مناطق آزاد چابهار، قشم، کیش، ارس، انزلی و ماکو آزادسازی محدوده های معدنی را از دی ماه ۱۳۹۴ خواستار شده بود.
منبع: سایت وزارت صنعت معدن و تجارت

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: