- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

ضریب حقوق سال ۱۳۹۲ کارمندان اصلاح شد

هیات وزیران به استناد ماده ۵۰ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب ۱۳۸۹ـ و ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری ـ مصوب ۱۳۸۶ ـ تصویب کرد؛ بندهای دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت و هشت تصویب نامه پیشین اصلاح شوند.

بر اساس اصلاحات بند دو، ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری برای سال ۱۳۹۲ به میزان هزار و شش ریال تعیین می شود.

همچنین طبق بند سه، ضریب حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلان پست های سیاسی وزارت امور خارجه برای سال ۱۳۹۲ به میزان هزار و شش ریال تعیین می شود.

در بند چهار نیز، ضریب حقوق بازنشستگان موضوع بند ج ماده ۵۰ قانون برنامه پنجم توسعه برای سال ۱۳۹۲ به میزان هزار و شش ریال تعیین می شود.

بر اساس این مصوبه در بند پنج، حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه های اجرایی در سال ۱۳۹۲ به میزان ۲۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۱ افزایش می یابد.

طبق بند ۶، حداقل حقوق و فوق العاده های مستمر (شاغلان) موضوع تبصره ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولان ماده مذکور به استثنای مشمولان بند ۸ این تصویب نامه در سال ۱۳۹۲ به میزان چهار میلیون و نهصد هزار ریال و حداکثر حقوق و فوق العاده های مستمر این قبیل کارمندان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می شود.

بر اساس اصلاح بند هفت نیز، حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه های اجرایی به میزان چهارمیلیون و نهصد هزار ریال تعیین می شود.

طبق بند هشت، حداقل حقوق کارمندان مشمول بند سه این تصویب نامه در سال ۱۳۹۲ به میزان سه میلیون و سیصد و بیست هزار ریال و حداکثر حقوق این قبیل کارمندان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می شود.

این مصوبه را ˈمحمدرضا رحیمیˈ معاون اول رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ کرده است.