- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

ضرورت روان سازی مسیر صادرات خدمات فنی و مهندسی

به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي در اين جلسه با اشاره به ظرفيت هاي فراوان كشور در بخش صادرات خدمات فني و مهندسي، بر لزوم رفع موانع و برنامه ريزي براي سرعت بخشيدن به كارهاي مربوط به اين حوزه از صادرات تاكيد كرد.
معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به وجود برخي گره ها و سختگيري ها بر سر راه صادرات خدمات فني و مهندسي، گفت: براي روان سازي و هموار شدن مسير، در صورت لزوم ستادي براي پيگيري و تسهيل فعاليت ها تشكيل خواهيم داد.
رحيمي گزارش ارائه شده توسط رييس سازمان توسعه تجارت را اميدبخش ارزيابي و اظهار اميدواري كرد با حمايت هاي لازم و با رفع موانع، ميزان صادرات خدمات فني و مهندسي به ميزان قابل توجهي افزايش پيدا كند.
در اين جلسه رييس سازمان توسعه تجارت گزارشي از وضعيت صادرات خدمات فني و مهندسي كشور و تعداد شركت هاي فعال در اين زمينه ارائه و مشكلات موجود بر سر راه توسعه صادرات را مطرح كرد.
در اين نشست همچنين شماري از نمايندگان بخش خصوصي از جمله نائب رييس انجمن صادركنندگان خدمات فني و مهندسي به تشريح مشكلات و موانع موجود پرداخته و پيشنهادات خود را براي ايجاد حمايت هاي سياسي، تسهيل و تسريع در اخذ ضمانت نامه هاي بانكي و برخورداري از تسهيلات تجهيز كارگاه و اعطاي بيمه هاي سياسي و تجاري مطرح كردند.
جلسه بررسي مسائل و مشكلات حوزه صادرات خدمات فني و مهندسي به رياست معاون اول رييس جمهورتشكيل شد.