- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

ضرورت ایجاد موازنه ظرفیت در زنجیره تولید مواد معدنی

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بخش توسعه معدن، علاوه بر ضرورت ایجاد موازنه در ظرفیت تولید مواد معدنی، باید استخراج فلزات با ارزش نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مسعود موحدی در مراسم تودیع و معارفه رئیس هیات عامل ایمیدرو، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصاد مقاومتی و جایگاه ویژه بخش معدن همتراز نفت و حتی قابلیت جایگزینی آن، نیازمند توجه بیشتر به این بخش هستیم.

وی افزود: لازمه دستیابی به این هدف، اتكا بر توانمندی های داخلی و توجه به بازارهای جهانی است كه برای این منظور، باید به سمت افزایش تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر با نگاه صادرات محور روی آوریم كه در این میان، از ایمیدرو انتظار بیشتری می رود.

موحدی با اشاره به اینكه امسال حدود ۴۰ میلیارد دلار صادرات كالا داریم، گفت: پیش بینی ما از واردات، حدود ۵۵ میلیارد دلار خواهد بود كه فاصله ۱۵میلیارد دلاری وجود دارد كه باید واردات را بر اساس ارز غیر نفتی مدیریت كنیم و انشاءالله بتوانیم آرزوی دیرینه حذف وابستگی به نفت را محقق كنیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره توانمند سازی بنگاه های اقتصادی به عنوان یكی از رسالت های ایمیدرو، گفت: این سازمان یك مجموعه پیشتاز برای راهبری و هدایت بنگاه هاست و باید در نقش یك بنگاه دار، واحد ها را پس از توانمند سازی، به بخش خصوصی واگذار كند.

وی ادامه داد: توانمند سازی نیروی انسانی، تامین مالی مناسب طرح ها، تقویت و توسعه بازار، محرومیت زدایی و ایجاد عدالت اقتصادی، تمركز روی طرح های نیمه تمام، به نتیجه رساندن واگذاری ها و توجه به موضوع بازنشستگان فولاد، از جمله وظایف ایمیدرو به شمار می رود.

موحدی با بیان اینكه اقدامات موثر آقای احمدی در بخش واگذاری ها، دریافت حقوق مالكانه و شفافیت سازی وی در فعالیت ها، در یاد ها خواهد ماند، تصریح كرد: آقای امینی نیز فردی توانمند در حوزه برنامه ریزی و اجراست و در بخش فنی سوابق روشنی دارد.

به گزارش یاد شده، در این مراسم امیر امینی به عنوان معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو منصوب و از زحمات فریدون احمدی قدردانی شد.